Bevisets stilling

av (forfatter) og Per A. Hartun (gjendikter).

De norske bokklubbene 2003 Innbundet

En ung kvinne blir funnet voldtatt og drept i utkanten av en dansk småby. Drosjesjåfør Martin Bendix blir arrestert og siktet for drapet. Det kan se ut som om det bare er to mennesker som tror på hans uskyld - han selv og den skyldige.

Forlag De norske bokklubbene

Utgivelsesår 2003

Serie Bokklubbenes svarte bøker

Genre Krim

Omtalt sted Danmark

De 99 beste krimtitlene i det 20. århundret. Forøvrig er en serie på 13 bøker utgitt av Gyldendal/ De norske bokklubbene fra april 1994 til februar 1996, en del av denne listen. Fire bøker fra den opprinnelige lista ble vanskelige å spore og jeg fikk problemer med å legge dem til, ettersom dette var bøker jeg ikke har. De er Max Mauser (psev for Jonas Lie) Rittet fra Olesko, Torben Nielsen - Nitten røde roser, Hans-Krister Rönblom - Höstvind och djupa vatten og Dorothy Leigh Sayers - The Nine Taylors. Flinke sjeler kan få hjelpe til med å få lagt til disse;-D

Bøker lest 2018

Egen oversikt over leste bøker i 2018