Melk og honning

av (forfatter) og Hege Susanne Bergan (oversetter).

Libretto forl. 2012 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Innbyggerne i en landsby i Moldova bestemmer seg for å utvandre til Italia. Utfordringa er å komme seg dit og skaffe innreisetillatelse til alle sammen, og de vurderer om det å kvalifisere seg til EM i curling kan være løsninga.

I landsbyen Larga er folk mildt sagt oppgitt over tingenes tilstand i hjemlandet. De ser bare én vei ut av uføret: en kollektiv utvandring til landet som etter deres mening flyter av melk og honning: Italia. Men hvordan sikre seg innreisetillatelse til dette paradisiske stedet? En idé er at landsbyen kvalifiserer seg til å delta i det neste store idrettsmesterskapet som skal arrangeres i Italia, nemlig EM i curling. Det går ikke helt som largenserne tenker seg.

Forlag Libretto forl.

Omtalt sted Moldova

Det glade vanvidd i Moldova..

I landsbyen Larga i Moldova har dei, alle som ein ser det ut til, eit ønske: Å utvandre kollektivt til Italia, landet som er målet for alle deira draumar og fantasiar, landet som er Paradis; som har alt dei saknar: God jobb, god økonomi, vakre byar og menneske, vakker natur...ALT!
Det er berre det at landet som flyt av "melk og honning" ikkje er så lett å nå - dei manglar reisepengar, og ikkje minst: Innreisetillatelse. Det dei manglar av materielle gode og velferd, tek dei igjen i kreativitet. Og for å nå målet viser både innbyggjarane og forfattaren Lortsjenkov fantasi - og meir eller mindre gode idear - som overgår det meste.....

Visste du til dømes at ein traktor kan brukast til svært mykje meir enn pløying og brøyting? Eller visste du at prestar også i dag kan organisere korstog med fleire titusen i løpet av ein dag eller to? Og - at norsk språk også fekk uante konsekvensar, overraska iallfall meg!

Personane vi møter er mange - av og til er det ikkje heilt lett å halde styr på kven som er kven. Men, dei to kompisane Serafim og Vasile står for ein god del av meir eller mindre mislukka planar for å gjere alvor av draumen om Italia!
Ovnsbyggaren Eremei derimot meiner at Italia er det reine oppspinn:

Til kategorien oppspinn anførte Eremei, uten videre filosofering, fenomener som etter hans mening var overnaturlige: Gjenferd, ærlige distriktsagronomer,det moldovske landslagets seier under De olympiske leker i Kina i 2008 og .......Italia.

Og - vi møter presidenten og andre medlemmer av den moldovske regjeringa, vi møter kvinner som på ulike måtar grip inn i handlinga, - vi møter presten fader Paisij som fører an - ikkje berre i sitt lurvete Gudshus.....og mange, mange fleire.

Reisa mot vest, mot Italia er både absurd, vanvittig og tragikomisk. Det verkar som forfattaren har gitt fantasien fritt spelerom. Men, trass i at eg til tider lurte på "kven er kven", og at handlinga til tider er meir vill enn truverdig, så likte eg det meste av det eg las. Forfattaren er ung (f 1980), og han vil nok bidra meir til litteraturen framover.På vaskesetelen bake på boka står det han er:
" en svært talentfull bedrager som beskriver et fargerikt, men sinnssvakt liv i et uopplyst, post-sovjetisk hjørne av verden".
Det fantasifulle innhaldet, men ikkje fritt for alvorlig og kritisk undertone , og litt underlige tekstar med språklege overraskingar gjer at eg landar på fire pluss

Sikkert en artig bok, men krever at man kan sette seg ned og lese litt mer enn tre sider sammenhengende for å henge med på handlingen.

Når landet går helt til helvete, gå da til krig mot noen.

"spiselige" titler.

Her er titler jeg liker å anbefale hvis folk kommer og spør etter noe hyggelig. Stort sett er det bøker jeg har lest selv. Håper jeg kommer på flere etter hvert, og tar gjerne i mot tips!

Hver forsommer drar jeg med ei god venninne til et solvarmt sted og med bøker i kofferten. Vi tilbringer stort sett dagene med lange, formålsløse vandringer og strandliv med bok og parasoll. Her er bøkene vi leste på stranda i Alanya de to siste mai-ukene i år.

Spennende å se hvor mange av disse bøkene jeg kommer til å lese.

• "Den siste vostjakeren" av Diego Marani
  • "Kattens bord" av Michael Ondaatje