Etter siste time

av (forfatter) og Thomas Lundbo (oversetter).

Cappelen 2004 Heftet

Pierre må ta over 8-klasse etter at læreren deres har kastet seg ut fra skolebygningens fjerde etasje. I begynnelsen virker alt normalt og elevene er stille og arbeidsomme, men når han begynner å motta rare telefoner og uforklarlige ting skjer ser han at det er noe galt et sted.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788202242848

EAN 9788202242848

Serie Cappelens utvalgte billigbøker

Omtalt sted Frankrike

Jeg likte denne boken svært godt. Tidlig i boken skapes det en forventning om at noe skal skje, noe udefinert. Dette driver boken fremover. Beskrivelsen av mennesker som forsøker å finne mening i tilværelsen er troverdig og bidrar til innlevelse og innsikt.

Jeg tror også at monotonien på et bibliotek på et eller annet lite sted kunne passe meg. Da kunne jeg sørge for at dagene og årene fortsatt er like. Det jeg trenger, skjønner du, er tause, men hyggelige omgivelser, noe som ligner både på et hittegodskontor og på et dagherberge.

Hver forsommer drar jeg med ei god venninne til et solvarmt sted og med bøker i kofferten. Vi tilbringer stort sett dagene med lange, formålsløse vandringer og strandliv med bok og parasoll. Her er bøkene vi leste på stranda i Alanya de to siste mai-ukene i år.

Disse bøkene ønskes kjøpt hvis noen selger de innbundet for en billig penge. Eller enda heller byttes med noen av alle de bøkene jeg har ute for salg her. Lydbøker uten hakk i cd ene er også aktuelt!

• "Krenkelsen" av Christophe Dufossé
  • "Erotiske fortellinger og Det du vet" av Alberto Pincherle