Kong Lear

av (forfatter) og Arthur Olav Sandved (oversetter).

Aschehoug 2002 Heftet

Tragedien om kong Lear er lagt til en fjern, førkristen tid, i et grenseland mellom myte og historie. Her utspiller maktkampen mellom kongen og hans tre døtre seg, en kamp der ærgjerrighet, hovmot og stolthet er drivkreftene, og hvor alle blir dratt ned i den ytterste ødeleggelse.

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788203206757

EAN 9788203206757

En storm lik den
hans bare hode måtte holde ut
i denne lange helvedsorte natt,
ville ha løftet havet opp til himmelen
og slukket alle stjerner.

Jarelen av Gloucester, tredje akt, scene VII

Så strålande galen er denne verda, at når lykka vår sjuknar, - ofte fordi ho har forete seg på våre eigne bragder, - legg vi skulda på sol, måne og stjerne. Skulle tru vi var tvinga til skurkeskap, dårar av himmelsk påbod, slaur, tjuvar og svikarar fordi stjernene på førehand hadde gjort det slik, fyllesvin, løgnarar og horebukkar fordi planetane hadde ei stilling som dreiv oss til det. Og alt vondt i oss skulle ha ei guddomleg årsak! Eit storarta påfunn av mannen, den horebukken, å gi ei stjerne skulda for kåtskapen sin! Far min kom i hop med mor mi under svansen på Draken, og eg kom til verda under Storebjørn. Slik har det seg at eg er rå og ryggeslaus. Tøv! Eg hadde vore den eg er, om så den mest jomfruelege stjerne på firmamentet blinka da lausungen vart til.

Edmund, første akt, scene 2

La gudane som dreiv
så fælsleg leven mot oss, gå på leit
og sjå sin fiende. Skjelv du, usle skrap.
I hugen din ligg ukjend udåd løynt
usett av lova. Gøym deg, du blodige hand,
du meineidsmann, og du som hyklar dygd,
men bur i blodskam - usling, skjelv deg sund!
du som fordekt av vennsælt oppsyn går
på lur mot andres liv. All innstengd synd,
spreng gøymestaden sund og rop på nåde
hos strenge domsmenn. For eg er ein mann
det blir meir synda mot enn eg har synda.

Lear, tredje akt, scene 2

Som fluger leikne gutar finn, er vi for gudane.
Dei drep for moro skuld.

Gloucester, fjerde akt, scene 1

Fra www.bokklubben.no:

"Noen bøker er bedre enn andre

På initiativ fra De norske Bokklubbene deltok 100 verdenskjente forfattere fra 54 land i en avstemning der alle fikk stemme på ti skjønnlitterære verk. De 100 bøkene som totalt fikk flest stemmer, utgjør Verdensbiblioteket."

Titlene er ikke rangert. Bøkene er listet opp alfabetisk etter forfatteres navn. Jeg har skrevet hvilket land forfatterne er fra ved siden av hvert verk. Når det gjelder utgaver har jeg rett og slett valgt dem med flest eiere her på bokelskere.no.

Her var det noen verker jeg har lest, en del verker jeg kjenner til, og en del jeg ikke kjente til fra før, og gjennomgangen av disse bøkene gjorde meg mer nysgjerrig på litteratur fra flere steder i verden og lyst til å utvide horisonten enda mer. Livet er for kort... ;-)

Forlaget Hogarth har invitert kjende forfattarar til å skrive kvar si bok inspirert av eit Shakespeare-stykke. Prosjektet sin heimeside.

Pr dato (9. april 2018) ser det ut for at serien skal innehalde 8 bøker, Så får ein sjå om det kjem fleire etter kvart.

Ein liten diskusjonstråd om denne serien er å finne her.

Denne lista er tenkt å innehalde 3 punkt pr Shakespeare-stykke:
1 - Shakespeare-stykket, på norsk dersom det er å finne, subsidiært på engelsk
2 - Hogarth-versjonen på engelsk
3 - Norsk oversetjing av Hogarth-versjonen

Rekkefølga i lista følger publiseringsdatoane frå Hogarth

Verdensbiblioteket

Jeg er imponert over dette initiativet fra De norske Bokklubbene. Verdenslitteraturens skattkiste må stadig vernes. Ikke bare yngre mennesker, men også de eldre, trenger en påminnelse om hvor vidunderlig, variert, rik og omfattende litteraturen er.
Doris Lessing

Bare å starte i den ene enden, skal bli de 100 beste

Dette er bøker fra Verdensbiblioteket
Velg blant 2,6 millioner titler
Her er listen over tidenes 100 beste bøker ifølge avstemningen.

Bøker av William Shakespeare - både dei eg har og dei som eg ønskjer meg for å få samlinga komplett