Henrik IV

del II

av (forfatter) og Edvard Hoem (oversetter).

Oktober 2009 Heftet

I skuespillets annen del er det stadig uro i riket, og kongen er svekket. Kronprins Harry fortsetter sin lystige livsførsel inntil det skjer en forandring i livet hans slik at han kan krones som Henrik V og gi nasjonen nytt håp.

Prins Henrik, den vordande heltekongen Henrik den femte, er hovudperson i dobbeltdramaet, ikkje far hans som stykka var oppkalt etter. Vi følgjer ein ung mann sitt syndefall, omvending, forbetring og oppreising. I del I, møter vi prinsen i dårleg selskap, saman med Sir John Falstaff, men i striden med opprøraren Henry Percey - Bråfyk -, syner prinsen heltemot, og er dyktig med vapen, og da han i femte akt i del II skrider ut av Westminster Abbey som nykrona konge, avviser han Falstaff: Du gamling, er meg ukjend, be til Gud. Kor ringt det kvite hår kler narr og gjøglar! Eg drøymde lenge om ein mann som denne så ei fyllevom, så gammal, og så gudlaus. Så vakna eg og hata denne draumen. Charles Swinburne samanlikna Falstaff med Sancho Panza hos Cervantes og Panurge hos Rabelais. Falstaff er ein narr og ein bajas, språket hans er ein særeigen, rik blanding av høgt og lågt. "Berre nokre ganske få karakterer i verdslitteraturen er så levande til stades som Falstaff, slik sett er han Hamlet sin rival hos Shakespeare." Harold Bloom

Forlag Oktober

Utgivelsesår 2009

Omtalt tid Middelalderen

Omtalt sted England

Språk Nynorsk

Ryktet er en fløyte,
med luft av mistro, skinnsyke og gjettverk,
og med så grove, enkle hull at selv
det sløve trollet med så mange hoder,
den skingrende og lunefulle massen,
kan spille falsk på den.

Fra "Innføring"

Warwick:

Nei, ryktet, slik som ekkoet, fordobler
tallet på det man frykter.

1. akt, scene 2

We have heard the chimes at midnight.

KING HENRY IV

Deny it to a king? Then happy low, lie down!
Uneasy lies the head that wears a crown.

PRINCE HENRY

You won it, wore it, kept it, gave it me;
Then plain and right must my possession be:
Which I with more than with a common pain
'Gainst all the world will rightfully maintain

Da er vi i skrivende stund, januar 2011, halvveis i Shakespeare-prosjektet. Diskusjonene har vært mange og jeg synes det har vært veldig interessant å diskutere mesteren med andre bokelskere.

Etter hvert har imidlertid trådene blitt så mange at de enkelte ganger kan være vanskelig å finne tilbake til. Derfor har jeg laget ei liste over skuespillene vi til nå har lest, og lagt ved en link til diskusjonen om det aktuelle stykket. Forhåpentligvis vil lista være til nytte for oss Shakespeare-interesserte.

(Nesten) alle bøkene som Rory Gilmore i serien "Gilmore Girls" leste eller nevnte!

Part 2 av bøkene som er nevnt i Gilmore Girls!
Jeg kommer nok ikke til å lese alle, men jeg har lyst til å prøve å få lest flest mulig :)