Isilds vrede

en økofantasy for barn og undom

Liv forl. 2016 Innbundet

Isilds vrede er en «øko-fantasy» for alle fra 10 til 100 år. En fantastisk reise i norsk folketro og norrøn mytologi sammen med Trym, venninnen Frida og den enda mer mystiske Elise. Boken har mye viktig å fortelle deg om kloden vår, om mot og vennskap, og ikke minst om alt det flotte vi kan finne i gammel folketro og norrøn mytologi. Kanskje ser du verden en smule annerledes etter å ha lest den?

Forlag Liv forl.

Genre Fantasy

Denne boken overrasket stort, hadde den som høytlesning hjemme til stor begeistring for ungene på 8 og 10 år. Det blir tatt opp mange viktige spørsmål i boken som resulterte i endel diskusjoner under lesningen, som igjen resulterte i at ungene vart veldig engasjerte rundt alt fra miljø spørsmål og norrøn mytologi.Isilds vrede er en fantastisk bok som anbefales til folk i alle aldre.

Her er min anmeldelse av Isilds vrede (ekstern lenke)

Jeg ramlet av da de kom til Valhall...

Jaja, halving. Jeg ble født på din side av verden, men så ble jeg byttet, og takk for det. Når jeg tenker på alt menneskene har gjort siden jeg ble født, er jeg sjeleglad for at haugfolket tok meg til seg. Tenk på alt hva dere kunne ha fått til for hverandre! Men nei da, i bunn og grunn fortsatte dere bare på den samme, gamle måten, ved å ødelegge for hverandre og for naturen - ja, for selve jordkloden.

Ungdomsbøker jeg har lest som skal brukes til bokprat, for å vekke leselyst for elever på ungdomsskolen.

• "Knokkelsamleren" av Marit Reiersgård
  • "Profetien om Laura - fantasyroman" av Alexander H. Sandtorv