De savnede

av (forfatter) og Stian Omland (oversetter).

Gyldendal 2009 Innbundet

Etterforsker Darby McCormick tilkalles til åstedet for en brutal kidnapping av en tenåringsjente. Der finner de en kvinne som har vært kidnappet i fem år. Politiet jager en sadistisk drapsmann som har vært på ferde i mer enn tjue år. En morder som er knyttet til et mareritt i Darbys egen fortid.

Intenst spennende thriller om kriminalteknisk etterforsker Darby McCormick, den første i en serie. Kriminalteknisk etterforsker Darby McCormick tilkalles til åstedet for en brutal kidnapping av en tenåringsjente. Der finner hun en utmagret og herjet ukjent kvinne som gjemmer seg under verandaen, uten å kunne gjøre rede for seg. Fem år er gått siden kvinnen ble bortført. På en eller annen måte har hun nå endelig greid å unnslippe fangevokterne sine. Det haster å finne den kidnappede tenåringen og stedet der kvinnen ble holdt fanget, før enda flere forsvinner eller blir drept. Politiet jager en sadistisk drapsmann som har vært på ferde i mer enn tjue år. En morder som er knyttet til et mareritt i Darbys egen fortid, den gang hun som tenåring var ufrivillig vitne til en forbrytelse hun forgjeves har forsøkt å fortrenge fra hukommelsen. Han kan slå til igjen hvert øyeblikk.Chris Mooney er født i Massachusetts i USA. Han debuterte som forfatter i 2000. De savnede er den første boken i en serie om Darby McCormick.«De savnede er en fullstendig oppslukende blanding av suspense og kriminalintrige. Chris Mooney er en storartet forfatter, og han har skrevet en fortelling som er både overbevisende, spennende og rørende.» Michael Connelly

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205379633