En høyere rettferdighet

av (forfatter), Hans Rosenfeldt (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Aschehoug 2019 Innbundet

Kriminalpsykolog Sebastian Bergman har innsett at hans dager på Riksmord er over, nå holder han forelesninger og skrive bøker. Den eneste han har sporadisk kontakt med, er Ursula. Datteren Vanja har han ikke hørt fra på fire måneder.
Vanja har en midlertidig jobb som etterforsker i Uppsala. Nå jobber hun med en serie overfallsvoldtekter, der gjerningsmannen smyger seg på ofrene bakfra, bedøver dem med en sprøyte og trekker en sekk over hodet før han fullbyrder overgrepet. Når et av ofrene dør, kobles Riksmord inn. Og snart også Sebastian Bergman.

ISBN13 9788203372230

EAN 9788203372230

Serie En Sebastian Bergman-krim (6)

Genre Krim

Omtalt sted Sverige

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Jada, forfatterne leverer igjen! Vi treffer gamle kjenninger og spinner videre på løse tråder disse bøkene leses i rekkefølge. Opplevde ikke sitrende spenning hele veien, men den siste delen av boka ble spennende og en skikkelig cliffhanger i kjent stil. Nå håper jeg ikke det blir 3 år til neste bok.

Gledet meg til å ta fatt i en ny bok i serien om Bergmann, men ble litt skuffet. Krimhistorien var i tynneste laget og det handlet alt for mye om samspillet i gruppen. Synes det er grense for hvor upopulær det er mulig å bli.....

De skulle altså ha hans tidligere elskerinne og Sebastian Bergman på middag.
Det fantes ting han hadde sett mer frem til.
En rotfylling, for eksempel.