En høyere rettferdighet

av (forfatter), Hans Rosenfeldt (forfatter), Lene Stokseth (oversetter) og Ivar Nergaard (oppleser).

Lydbokforl. 2019 Lydfil

Den sjette lydboken om kriminalpsykologen Sebastian Bergman.

Kriminalpsykolog Sebastian Bergman har innsett at hans dager på Riksmord er over, nå holder han forelesninger og skriver bøker. Den eneste han har sporadisk kontakt med, er Ursula. Datteren Vanja har han ikke hørt fra på fire måneder.

Vanja har en midlertidig jobb som etterforsker i Uppsala. Nå jobber hun med en serie overfallsvoldtekter, der gjerningsmannen smyger seg på ofrene bakfra, bedøver dem med en sprøyte og trekker en sekk over hodet før han fyllbyrder overgrepet. Når et av ofrene dør, kobles Riksmord inn. Og snart også Sebastian Bergman.

Nok en gang tvinges teamet til å legge sine personlige problemer og konflikter til side for å fange den brutale voldtektsmannen som hele Uppsala frykter. Etter hvert er det ting som tyder på at ofrene ikke er tilfeldige.

Forlag Lydbokforl.

Format Lydfil

Genre Krim

Omtalt sted Sverige

Jada, forfatterne leverer igjen! Vi treffer gamle kjenninger og spinner videre på løse tråder disse bøkene leses i rekkefølge. Opplevde ikke sitrende spenning hele veien, men den siste delen av boka ble spennende og en skikkelig cliffhanger i kjent stil. Nå håper jeg ikke det blir 3 år til neste bok.

De skulle altså ha hans tidligere elskerinne og Sebastian Bergman på middag.
Det fantes ting han hadde sett mer frem til.
En rotfylling, for eksempel.

• "Koldbrann" av Cilla Börjlind
  • "Dvalen" av Camilla Grebe