En ballade om sangfugler og slanger

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Gyldendal 2020 Innbundet

Brennende ambisiøs. Besatt av konkurranse. Men makt har sin pris.

Det er dagen for uttaket til de tiende Dødslekene. I Capitol håper Coriolanus Snow at han vil få sjansen til heder og ære ved å bli mentor i Lekene. Den en gang så mektige Snow-familien lider, skjebnen deres er avhengig av den lille sjansen Coriolanus har fått - til å sjarmere, overliste og utmanøvrere sine medstudenter. Alt for å bli mentor for den vinnende deltakeren.
Oddsen er imot ham. Han ble tildelt jenta fra Distrikt 12, det laveste av det lave. Deres skjebner er nå sammenflettet - hvert valg Coriolanus tar kan føre til en fordel eller fiasko, triumf eller ruin. Inne på arenaen vil det bli en kamp til døden. På utsiden, begynner Coriolanus å føle noe for sin dødsdømte deltaker ... og han må veie nødvendigheten av å følge reglene opp mot sitt ønske om å overleve koste hva det koste vil.

ISBN13 9788205533899

EAN 9788205533899