Jernprøven

av (forfatter), Cassandra Clare (forfatter), Scott Fischer (illustratør) og John Grande (oversetter).

Cappelen Damm 2015 Innbundet

De aller fleste tolvåringer ville gjort hva som helst for å bestå Jernprøven. Men ikke Callum Hunt. Han vil stryke. Hele livet har faren advart ham mot magi. Hvis han består Jernprøven og kommer inn på Magisteriet, kan det bare bety at noe forferdelig vil skje.

Så han gjør sitt beste for å gjøre det dårlig - og han mislykkes i å mislykkes.

Nå venter Magisteriet på ham. Skolen er både fantastisk og fryktinngytende, den har mørke bånd til fortiden og en kronglete sti mot framtiden.

Men Jernprøven er bare starten - den største prøven ligger fremdeles foran ham ...

Drømmelaget Cassandra Clare og Holly Black har hver sin suksessrike forfatterkarriere. Med Magisteriet-serien skriver de seg inn i Harry Potter-tradisjonen, på en høyst overbevisende måte. Jernprøven er den første av fem bøker. Det er bare å glede seg!

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788202395537

EAN 9788202395537

Serie Magisteriet (1)

Genre Fantasy

Jeg leste 248 bøker i 2015.

Her er mine 48 favoritter blant dem.

Rangeringen er tilfeldig, etter når de ble lest.

I år skal jeg se om jeg ikke kan fullføre PopSugar sin Reading Challenge 2015. Det er hele 50 bøker å lese. Noen blir utfordrende, mens andre ser jeg blir lette. Har bestemt meg for at en bok ikke skal høre til mer enn en kategori. Blir nok noen barnebøker også på min liste da det er en del av jobben min. For de som ikke har sett listen, kan de sjekke ut denne linken http://www.popsugar.com/love/Reading-Challenge-2015-36071458

• "Kobberhansken" av Holly Black
  • "Nemesis venter" av Liv Eirill Evensen