Danser med sommerfugler

av (forfatter) og Hilde Sophie Plau (oversetter).

Juritzen forlag 2012 Innbundet

Romanen følger fire forskjellige meksikanske kvinner i Los Angeles, som er forbundet av sin lidenskap for meksikansk folkedans og dansegruppa Algería. Yesenia har for dårlig helse til å kunne fortsette å danse, og hun forsøker å få tilbake sin tapte ungdom ved hjelp av billige plastiske operasjoner i Mexico. Elena har et havarert ekteskap bak seg, og nå forelsker hun seg i en av sine unge studenter. Adriana er Elenas søster, og hun klarer ikke å skille mellom kjærlighet og misbruk. Soledad er illegal innvandrer, og hun designer kostymer til danserne i Algería.

Fire meksikanske kvinner i Los Angeles, fire forskjellige skjebner, bundet sammen av en felles lidenskap: meksikansk folkloristisk dans. Yesenia, grunnleggeren av dansegruppen Alegría, som ikke lengere er i stand til å danse på grunn av helsen, starter en desperat jakt på sin tapte ungdom ved hjelp av billig plastisk kirurgi i Mexico. Elena, som nettopp har mistet barnet sitt og har et havarert ekteskap bak seg, blir hodestups forelsket i en av sine meget unge studenter. Adriana, Elenas søster, er ikke i stand til å skille mellom kjærlighet og misbruk på grunn av en svært traumatisk barndom. Soledad, som er en illegal innvandrer som designer de mest fantastiske dansekostymer for Alegría. reyna grande forteller historien til disse fire kvinnene, og deres felleskap, med en slik varme at du vil føle at du kjenner dem. Dette er en levende, vakker fortelling om identitet, kvinnelighet og vennskap.

Forlag Juritzen forlag

ISBN13 9788282051231