Den umulige kjærlighetens hus

av (forfatter), Kari Risvik (gjendikter) og Kjell Risvik (gjendikter).

Bazar 2012 Innbundet

Det hviler en forbannelse over kvinnene i Lagunaslekten: De blir alle forlatt av mannen de elsker. Romanen følger flere generasjoner kvinner fra en liten kastiljansk landsby fra slutten av 1800-tallet og opp til 1960-tallet. De er alle forskjellige, men har én ting felles: De forsøker alle å bryte ut av forbannelsen.

Boken Cecilia Samartin elsket: "Som skapt for å nytes." En katalansk landsby på slutten av 1900- tallet. Det hviler en århundrelang forbannelse over kvinnene i Laguna-slekten. De er dømt til å sette pikebarn til verden som ikke er i stand til å holde på en mann. Selv ikke den vakre Clara makter å unngå denne skjebnen. Da hun forelsker seg i en varmblodig andalusier og blir gravid, kjøper han den røde villaen til henne - og forsvinner. Her, i dette hemmelighetsfulle huset, blir skjebnen til Laguna-kvinnene forseglet. Vi følger fem generasjoner kvinner, og hvordan de alle forsøker å bryte forbannelsen. Den umulige kjærlighetens huser en fascinerende og magisk historie, full av lidenskap, hat, hevnlyst, kjærlighet og tragedie.Helt på linje med litteraturens store familiesagaer, like uforglemmelig og sanselig som Isabel Allendes Åndenes hus.

Forlag Bazar

Utgivelsesår 2012

Omtalt tid 1900-1945 Etterkrigstiden 1800-tallet

Omtalt sted Spania

denne ble for dryg for meg, for mye "feil lidenskap", litt avskyelig, bryt alle tabuer, mystisk, for mye av det., selv om selve historien egentlig er en "tragisk familie-kjærlighets-arvesynd" , så fenget den ikke meg. men, slet meg gjennom den, fordi jeg er sta!

greit å ha lagret noen tips når jeg ikke husker hva jeg ønsker å lese...

• "Smaken av honning - en Carson Springs-roman" av Eileen Goudge
  • "Frøken Narvik - roman" av Thorstein Thomsen