En dame med sykkel i Kashgar

av (forfatter) og Toril Hanssen (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2014 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

1923. Den ivrige syklisten Evangeline English ankommer oldtidsbyen Kashgar sammen med søsteren Lizzie og deres energiske leder Millicent for å misjonere. De møter motstand og opprør. Eva begynner å skrive på boken En syklende dames opplevelser i Kashgar. I nåtidens London er en annen historie under utvikling. Den unge kvinnen Frieda, som leter etter fotfeste i livet, finner en natt en mann sovende utenfor ytterdøren sin. Tayeb, som er flyktning fra Jemen, har dukket opp i Friedas liv akkurat idet hun har fått vite at hun er nærmeste pårørende til en kvinne hun ikke kjenner. Den ukjente Irene etterlater seg en leilighet med mange overraskelser. Sammen begynner Frieda og Tayeb på en reise som er like spennende og uventet som Evas. Oversatt av Toril Hanssen Om forfatteren: Suzanne Joinson holder på med en doktorgrad i kreativ skriving i London. Hun publiserer jevnlig reiseberetninger fra sine hyppige reiser til Midtøsten, Afrika, Kina og Europa. Hun bor på Storbritannias sørkyst med mann og to barn. En dame med sykkel i Kashgar er hennes første roman. Boken er oversatt til 15 språk. Sagt om boken: «Sprudlende, engasjerende og nydelig skrevet.» The Guardian «Modig og elegant. En ambisiøs, fullendt debut.» Daily Mail «En forrykende fortelling, fullpakket av levende inntrykk og overraskelser.» Metro «En imponerende debut.» New York Times «Gripende, full av glede.» Independent on Sunday «En ambisiøs debut. (...) Fortryllende og lett å like.» Sunday Telegraph «Imponerende. Briljant.» Marie Claire «Absorberende, slående original, en pageturner.» Irish Times

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788241909917

EAN 9788241909917

Omtalt tid 1918-1939 2000-tallet

Omtalt sted Kina London

Man kan reise både kort og langt i bøkenes verden. Fasinerende å se hvor mange spennende steder som dukker opp, allerede i titlene. Listen startet som en liten lek for meg selv. Men, så fikk jeg lyst til å dele den.

• "Til siste åndedrag" av Mary Higgins Clark
  • "Smaken av honning - en Carson Springs-roman" av Eileen Goudge