Smaken av honning

en Carson Springs-roman

av (forfatter) og Ingegerd Norbye Tronslien (gjendikter).

Damm 2003 Innbundet

Gerry oppsøker datteren som hun adopterte bort tjueåtte år tidligere. Datteren Claire har mange spørsmål som hun ønsker å få svar på. Hun har tilsynelatende alt her i livet, en bra utdannelse, foreldre som beskytter henne og Byron, ungdomskjæresten. Allikevel er det noe som mangler. Gerry må vite hvordan hun skal forholde seg til sin eldste datter og hvordan hun skal fortelle sine to døtre at de har en eldre søster. Og hvordan vil sognepresten reagere? Han som forførte henne for så mange år siden. Boken er en oppfølger til Fremmed i Paradis (2002).

I denne bemerkelsesverdige oppfølgeren til Fremmed i Paradis, tar Eileen Goudge oss med tilbake til solfylte Carson Springs i California. Vi får ta følge med mennesker når hemmeligheter dukker opp og livene og kjærligheten utvikler seg. Livlige og sensuelle Gerry Fitzgerald var en gang en ung og lovende novise. Svært få vet hvorfor hun rømte fra alteret like før hun skulle avgi sitt løfte og bli nonne. Gerry var gravid. Forført av sognepresten. Den nyfødte, lille datteren blir adoptert bort straks etter fødselen. Gerrys hjerte angrer og tårene triller, men valget er tatt og adopsjonspapirene undertegnet. Tjueåtte år senere oppsøker hun datteren.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2003