Hushjelpens rom

av (forfatter) og Jan Chr. Næss (oversetter).

Gyldendal 2018 Innbundet

Hushjelpens rom er en uforglemmelig og gripende fortelling om vår tids tjenestejenter, om sterkt søsterskap og uventet vennskap. Søstrene Dolly og Tala er langt hjemmefra. I Singapores brennende hete sliter de fra morgen til kveld for rike familier fra Vesten for å kunne sende penger hjem til familien på Filippinene. Dolly savner den lille datteren Mallie, men trøster seg med at det hun tjener som hushjelp vil sikre Mallie et bedre liv enn det hun selv har hatt. Tala, derimot, har fått nok av blodslitet og er opprørt over de historiene hun hører fra andre filippinske tjenestepiker. Så da en anonym blogger begynner å gi gode råd på nettet om hvordan man skal ha kustus på hushjelpene, trosser Tala frykten for å bli deportert og går til motangrep. Jules er også langt hjemmefra. Hun forlatt jobben som jordmor hjemme i England for å flytte til Singapore med ektemannen. Der forsøker hun å få seg en ny omgangskrets, men har vanskelig for å finne sin plass blant de privilegere vestlige kvinnene i byen, og møtet med Dolly og Tala blir en øyeåpner.

ISBN13 9788205513679

EAN 9788205513679