Blant republikanere

ISBN13 9788202494568

EAN 9788202494568

Omtalt sted USA

Utan Trump.

Rossavik nemner knapt den noverande presidenten i USA. Likevel har eg så godt som berre lovord for Blant republikanere. Det skuldast at sjølv om boka vart utgitt før presidentvalet 2016, gjev ho ei solid forklåring på kvifor grunnstammen blant republikanarane til no har vore så overraskande lojal mot Donald Trump. Slik eg ser det, har han meir enn nokon annan president gjeve sine konservative kjerneveljarar kva dei ynskjer seg. Kva for ynskje syner Rossavik gjennom intervju med ein stor breidd aktive konservative amerikanarar.

På meisterleg vis analyserar Rossavik sitt eige journalistiske arbeid i ljos av faglitteraturen på feltet. Boka er likevel lettlesen og underhaldande. Eg skulle tru at sjølv amerikanarar ville hatt nytte av å lese denne boka.

Rossavik leverer ein leseverdig, kortfatta diagnose av Grand Old Party, Republikanarane! Eg skulle til å skrive "sjukdomshistorie", i tillegg til diagnose. Jau, saktens fortener Det republikanske partiet som me nordiske sosialdemokratar kjenner nyansering. Det me ofte vil sjå på som "sjukeleg" – frie våpen, ein minimal stat og rigide verdier – har ikkje alltid vore Det republikanske: GOP har gått frå å vera nordstatpartiet, til å bli sørstatspartiet. Borna til raseskillesupportarane stemmer no republikansk. Kvifor? Partiet til Abraham Lincoln er også partiet til Donald Trump (merk likevel at boka er skriven før 2016, og Donald Trump er berre overflatisk nemnd). Kva har skjedd? I boka får du svar nok.

Denne var litt skuffende. Jeg trodde det skulle være en reportasjebok, men det er en gjennomgang av politikken til Republikanerne, område for område, gjennom temmelig omstendelige drøftninger.

Det varierer litt om journalisten eller statsviteren i meg har overtaket. Ofte krangler de.

Ronald Reagan er også amerikanske konservatives åndelige oljefond. Stadig nye generasjoner trekker på kapitalen han etterlot seg.

Verdt å lese foran USAs presidentvalg 2024
Amerikansk politikk og samfunnsliv virker til tider uforståelig - ikke bare for utlendinger, men også amerikanerne selv. Flommen av bøker som lover oss innsikt synes bare å vokse. Noen av dem innfrir faktisk, men ingen av dem gir etter mening det fullstendige bildet. I beste fall utfyller bøkene i denne listen hverandre.

Noen av bøkene har sterkt fokus på enkeltpersonen Donald Trump. Som tidligere president skiller han seg så mye fra sine forgjengere at han får ekstra mye oppmerksomhet selv etter bare fire år i embetet. Siden verken amerikanerne eller resten av verden er ferdige med ham, har framstillingene fra årene 2016 til 2020 fortsatt interesse.

Bøkene her tar også for seg brede politiske strømninger og utfordringer som det amerikanske samfunnet står midt oppe i. Norske og andre utenlandske forfattere har bidratt med bøker som gir oversikt. Klikk på den enkelte boka for å få en fyldigere omtale. (Skrevet 28.3.24).

Blant kommentarene nederst på lista har andre bokelskere nevnt bøker som de har funnet nyttige, men som jeg ikke har lest selv.

• "Bagdad indigo" av Geir Angell Øygarden
  • "1914 - inn i katastrofen" av Roy Andersen