Ut i vannet

av (forfatter) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Bazar 2017 Innbundet

I dagene før hun døde ringte Nel Abbott søsteren. Jules tok ikke telefonen, og ignorerte søsterens bønn om hjelp. Nå er Nel død. De sier at hun hoppet. Og Jules har kommet tilbake til det ene stedet hun hadde sverget på at hun aldri skulle komme tilbake til. Hun er redd, veldig redd. Hun er redd for sine fortrengte minner, for det gamle Møllehuset, fordi hun vet at Nel aldri ville ha hoppet. Men mest av alt frykter hun vannet og stedet de kaller Døvika ... En ny og intens leseopplevelse fra forfatteren av Piken på toget.

Forlag Bazar

Genre Thriller

Denne leste jeg på engelsk da, språket var ganske enkelt og greit. Boka var ganske spennende til mange tider leste den faktisk ut i dag og ble hengende veldig lenge. Flere teorier hadde jeg undervis likevel ble ikke noe av mine teorier riktige. Boka hadde til tider litt steder der terningkastet ble trukket ned og opp. Likevel ble terningkast fem på grunn avsluttingen som var helt overraskende for min del. Noen steder kunne nok vært bedre skrevet og mer spennende, men likevel var denne verdt å få med seg. Ordentlig thriller stemmingen og forfatteren lever med tidsånden beskriver bruken av sosiale medier osv. Dermed vil jeg si en svak terningkast fem, men svak.

Hadde håpet på noe skikkelig "Salem"greier (Viser til Netflix serien) siden det stod at brysomme kvinner havner i vannet,så hadde jeg håpet på hekser. Det er riktignok noe elementer av det i boken, men Hawkins er mer opptatt av å lage en litt mer realistisk thriller så det elementet renner litt ut i sanden her. Føler det kunne ha vært gjort noe mer med historien. Det er mange karakterer å holde styr på her,som likevel har sammenheng med hverandre, og det trekker ned da jeg følte det til tider ble litt vel mye å holde styr på.

• "Liv" av Mikaela Bley
  • "Den hemmelige kvinnen" av Anna Ekberg