Stillheten etterpå

av (forfatter) og Gry Sønsteng (oversetter).

Damm 2004 Innbundet

1 bokelsker følger dette verket.

I en liten by i sørstatene ender en tenåringskrangel i en sørgelig tragedie hvor ei jente blir myrdet. Først ser det ut til at det hele er en ulykke, men ved obduksjonen finner de tegn på vold og misbruk. Når røyken letter og byens politi og patologen Sara Linton forsøker å finne ut av hva som egentlig skjedde møter de en mur av taushet i lokalmiljøet. Så forsvinner det ei jente og det virker som om alt som har skjedd henger sammen med en brutal forbrytelse. Dette er den andre romanen om Sara Linton og Grant County.

Etter at en tenåringskrangel på en skøytebane utvikler seg til en dødelig skyteepisode, blir Sara Linton, byens barnelege og patolog, viklet inn i en forferdelig tragedie. Obduksjonen avslører bevis på lang tids misbruk og rituelle handlinger, men etter at Sara og politisjefen Jeffrey starter å undersøke hva som kan ha skjedd, møter de veggen gang på gang. Med mindre de kan avdekke de dødelige hemmelighetene som barna skjuler, kommer det til å skje flere katastrofer ...

Forlag Damm

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788204085962

EAN 9788204085962

Genre Thriller Krim

Omtalt sted Sørøstlige stater

"Justin?" sa hun, da hun kjente igjen den syv år gamle gutten. Hun tok tak i skjorten hans og holdt ham på bena, men det så ut som om anklene hans hadde kuleledd i in-line-skøytene. "Hei, dr.Linton" klarte Justin å få frem mens han gispet etter luft. Hjelmen hans var for stor, og han måtte skyve den opp flere ganger da han forsøkte å se opp på henne. Hun smilte tilbake til ham, og forsøkte å ikke le."Hei Justin."

Har så mange "påvent" bøker, som jeg har kjøpt på loppiser, i bokhandlere, som jeg har fått eller arvet, bl.a en hel sekk fra svigerinna mi :) Må få unnagjort noen, og kjenner jeg trenger å få satt meg ned å kost meg med noen fine bøker. Så jeg grabbet inn i hylla og dro ut ni tilfeldige bøker, samt den som ikke var kommet i hylla enda. Kommentarer om bøkene på lista mottaes med takk:) Kommer nok ikke til å lese i listas rekkefølge, kommer litt an på hva jeg føler der og da, men dette blir altså mine ti neste bøker.

Favorittkategorien min er krim