Sommerpaviljongen

av (forfatter) og Helene Limås (oversetter).

Bastion 2014 Innbundet

"
"Jeg kunne ikke legge fra meg denne boken."
- Julian Fellowes, skaperen av Downton Abbey suksessen

Nyheten om Lord Framptons plutselige død sjokkerer alle. Men for noen oppleves opplesningen av testamentet som nesten like rystende: Lorden har etterlatt både penger og de uvurderlige Frampton-safi rene til en ung, vakker og ukjent kanadisk kvinne. En kvinne som dessuten hevder å være hans uekte datter. Etter først å reagere med sjokk og avsky, overbevises familien etterhvert om at den sjarmerende kvinnen snakker sant. Bortsett fra et familiemedlem som ikke lar seg smigre, men fortsetter å spørre:
Hvem er egentlig denne unge kvinnen?

"
"Kjærlighet og svik i den engelske overklassen. Perfekt for alle som liker Lucinda Riley."
- Hege Holst-Larsen, bokhandler

Forlag Bastion

Utgivelsesår 2014

Omtalt sted England

Denne boka er noe av det kjedeligste jeg har lest på lenge!
Språket er platt, storyen er platt, boka er langtekkelig, og når det omsider skjer noe i boka (sånn ca etter 400 sider), så har vi lenge skjønt hva som skjer. Jeg er glad jeg er ferdig, litt lei meg for at jeg kastet bort verdifull lesetid på dette mølet og ruller terningen til en 1'er. Styr unna!

Ny fin roman med kjærlighet i høysete.

Jeg visst godt hva jeg gikk til da jeg valgt denne boka for jeg ville rett og slett underholdes og smake litt på livet i den engelske overklassen, men det ble forutsigbart og unødvendig detaljert om hvem som satt hvor og stod hvor osv. Litt mange klisjeer synes jeg også det var. Liker egentlig bøker i denne sjangeren, men akkurat denne falt litt igjennom hos meg.

Styr unna! Kan ikke huske å ha lest en bok med en så platt historie. Eneste grunn til at den ble lest ferdig og gitt terningkast to var et mysterie som vekket en liten nysgjerrighet.

Ein klar favoritt. Ei bok som engasjerte meg frå første stund. Spennande, men likevel feelgood, akkurat slik eg liker det. Absolutt det beste eg har lest av Montefiore.
Ut frå dei andre omtalane som ligg her, ser eg kor viktig det er at fleire skriv omtale, ellers kan mange gå glipp av mange gode bøker. SÅ ulik er vi "bokelskere" på kva vi forventer av ei bok!

Ingenting i livet er permanent,tenkte hun. Bare kjærligheten.

Prøver på nytt med Leseutfordringen 2017. Hadde ikke tenkt å legge den ut i år, men jeg klarer på en eller annen måte og miste listen min hele tiden...

Noen av årets gleder og kanskje forargelser.

• "En tidløs kjærlighet" av Santa Montefiore
  • "Kunsten å forsvinne" av Amanda Prowse