Solsøsteren

av (forfatter) og Benedicta Windt-Val (oversetter).

Cappelen Damm 2020 Innbundet

For omverdenen er Electra D'Aplièse kvinnen som har alt: Hun er vakker, rik og berømt - og er en av verdens toppmodeller.Men under den perfekte overflaten har Electras allerede skjøre sinnstilstand blitt rystet av den brå døden til hennes far, Pa Salt. Når hverdagen blir for vanskelig å takle, tyr hun til alkohol og narkotika. Så mottar hun et brev fra en kvinne som hevder at hun er hennes bestemor ...

I 1939 ankommer Cecily Huntley-Morgan Kenya fra New York. Hun er knust av kjærlighetssorg og flytter inn hos sin gudmor ved den vakre innsjøen Naivasha. Her møter hun Bill Forsythe, en beryktet ungkar og storfebonde med nære forbindelser til den stolte Maasai-stammen.
Men en sjokkerende oppdagelse gjør at Cecily må flytte til Wanjohi-dalen, og her bor hun alene helt til hun møter en ung kvinne. Cecily gir kvinnen et løfte som vil endre livet hennes for alltid.

Solsøsteren er den sjette boken i Lucinda Rileys episke romanserie De syv søstre.

«Hjerteskjærende, oppløftende og fullstendig fascinerende. Serien De syv søstre er Lucinda Riley på sitt aller beste: en magisk historieforteller som skaper mennesker vi blir forelsket i og som blir med oss lenge etter at vi er ferdige med å lese. Fantastisk bra.» Lucy Foley, forfatter

ISBN13 9788202534035

EAN 9788202534035