Små, søte løgnere

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Gyldendal 2009 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO

Aria, Emily, Spencer, Hanna og Alison har vært bestevenner siden tredjeklasse. De er alltid sammen og tror at ingenting kan komme mellom dem. Alison er lederskikkelsen, og den de andre jentene betror seg til. En kveld forsvinner Alison, og kroppen hennes blir aldri funnet. Jentene tror at hemmelighetene deres også er forsvunnet med Alison, men tre år senere begynner de å motta beskjeder fra den mystiske "A", som vet nøyaktig hva de har fore, og som truer med å røpe dem.

Første bok i ny, uimotståelig serie: "Frustrerte fruer" møter "Fryktens sommer"!I den eksklusive Philadelphia-forstaden Rosewood, er Allison den ubestridte lederen i venninnegjengen. Aria, Hanna, Spencer og Emily gjør hva de kan for å få hennes oppmerksomhet, og bærer alle på hver sin hemmelighet bare Alison kjenner til. Så da Allison blir borte - sporløst forsvunnet - er jentene knust av sorg, men også litt - lettet. Nå, tre år senere, har jentene glidd fra hverandre og mistet kontakten, men de har fremdeles noe å skjule. Kunstneriske Aria har et forhold til en av lærerne sine, fashionista Hanna stjeler i butikker for å finansiere de lekre klærne sine, aristokratiske Spencer går til sengs med den eldre søsterens kjæreste, mens skolelyset Emily prøver å fortrenge de følelsene hun har for den nye jenta i klassen. Da jentene begynner å motta truende sms-er og e-poster fra en som bare kaller seg "A", tvinges de til å tenke det umulige: Det virker som om Alison er tilbake. Kan hun virkelig være i live fremdeles? Og hvis hun er det; hvorfor er hun så innstilt på å avsløre alle de lumre, små hemmelighetene deres? Serien Små, søte løgnere er fullstendig avhengighetsskapende og helt uimotståelig. Små, søte løgnere er oversatt til flere språk, og er bestselgere i USA. Det er foreløpig åtte titler i serien, som nå filmatiseres for TV

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205390911

EAN 9788205390911

Serie Små, søte løgnere (1)

Genre Spenningslitteratur

Omtalt sted Pennsylvania

Lesenivå 12-16

Å, herregud, trær. Jeg er så glad for å se store, feite, trær.

Ali visste mer om dem enn noen andre gjorde, deriblant vonde ting de mest hadde lyst til å begrave - som et lik. Det var fryktelig å tenke på at Ali kanskje var død, men... hvis hun var det, var i hvert fall hemmelighetene deres trygge. Og det var de, I det minste i tre år...

Bøker fre min ungdomstid, men også ungdomsbøker jeg leser nå.

• "Feilfri" av Sara Shepard
  • "Utrolig" av Sara Shepard