Pretty little liars

2010 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Aria, Emily, Spencer, Hanna og Alison har vært bestevenner siden tredjeklasse. De er alltid sammen og tror at ingenting kan komme mellom dem. Alison er lederskikkelsen, og den de andre jentene betror seg til. En kveld forsvinner Alison, og kroppen hennes blir aldri funnet. Jentene tror at hemmelighetene deres også er forsvunnet med Alison, men tre år senere begynner de å motta beskjeder fra den mystiske "A", som vet nøyaktig hva de har fore, og som truer med å røpe dem.

Everyone has something to hide--especially high school juniors spencer, aria, emily, and hanna. Spencer covets her sister's boyfriend. Aria's fantasizing about her English teacher. Emily's crushing on the new girl at school. Hanna uses some ugly tricks to stay beautiful. But they've all kept an even bigger secret since their friend Alison vanished. How do I know? Because I know everything about the bad girls they were, the naughty girls they are, and all the dirty secrets they've kept. And guess what? I'm telling.

Genre Spenning

Omtalt sted Pennsylvania

Dette er første boken i en serie om de 5 bestevenninnene Alison, Aria, Hanna, Spencer og Emily. En dag forsvinner Alison og resten av vennegjenger går i oppløsning. Noen år senere begynner jentene og få noen tekstmeldinger fra en person som kaller seg A. Kan det være Alison som har kommet tilbake?
Jeg synes boken er helt grei, det er noe som skjer hele tiden og man blir ikke lei av å lese. Så dette er en bok jeg anbefaler for ungdommer spesielt.

selv de yndigste smil kan skjule mørke hemmeilgheter

Å, herregud, trær. Jeg er så glad for å se store, feite, trær.

Ali visste mer om dem enn noen andre gjorde, deriblant vonde ting de mest hadde lyst til å begrave - som et lik. Det var fryktelig å tenke på at Ali kanskje var død, men... hvis hun var det, var i hvert fall hemmelighetene deres trygge. Og det var de, I det minste i tre år...

Bøker fre min ungdomstid, men også ungdomsbøker jeg leser nå.

Bøker jeg har lest, eller skal lese som er gule.

Tittelen sier det meste.

• "Etterlyst" av Sara Shepard
  • "Tråder" av Sophia Bennett
  • "It girl" av Cecily Von Ziegesar
  • "Marlena Evensen" av Ingunn Aamodt
  • "Bare ikke deg" av Katarina von Bredow