Slagmark

fjerde bok om Gabriel Navarseth

Vigmostad Bjørke 2021 Innbundet

Krigen er snart over, men det blir bare fred for Gabriel Navarseth om han velger riktig vei ut. Mai 1945. Gabriel Navarseth og forloveden Anna Rhone kjemper seg gjennom det krigsherjede Europa. Hva fikk dem til å forlate Trondheim og legge ut på en livsfarlig reise gjennom Europas slagmarker nå som krigen er så godt som over? Roar Ræstad har levert en imponerende slutt på den storslåtte sagaen om dobbeltagenten Gabriel Navarseth.

«Ræstad har gjort det igjen, skrevet en meget god krim.» [Terningkast 5] Ørjan Greiff Johnsen, Adresseavisen
«Drivande krigskrim» [Terningkast 5] Øyvind Rangøy, Romsdals Budstikke

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2021

ISBN13 9788241915727

EAN 9788241915727

Serie Gabriel Navarseth (4)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt tid 1939-1945

Omtalt sted Trondheim

Fjerde bok om dobbeltagenten Gabriel Navarseth.
Denne boka gleda jeg meg til. Og jeg grua meg. Jeg, som ikke pleier å like historiske romaner, har likt å bli kjent med Gabriel Navarseth. Jeg kom ikke en gang ned første side før jeg fikk lyst til å bla om til siste - for å forberede meg på det som skulle komme. Jeg gjorde det ikke, men leste i en jafs. Jeg skal ikke røpe noe, bare si at bøkene er verdt å lese.
Jeg er ferdig med boka, og takker forfatteren for enda en god leseropplevelse - men jeg vil ha mer - det er fortsatt mye jeg vil vite mer om. Mye mer.

Målet er minst 75 bøker

• "Ravnens time - tredje bok om Gabriel Navarseth" av Roar Ræstad
  • "Med krigen som skygge - barndom i etterkrigstidens Finnmark" av Roger Albrigtsen
  • "Samiras død" av Myriam H. Bjerkli
  • "Antatt skyldig - ...når marerittet blir virkelighet..." av Kjell Arvid Nilssen
  • "Aldri være trygg" av Hanne Gellein
  • "Nattklovnen - politikrim" av J.R. Henrixen