Skjønne verden, hvor er du

av (forfatter) og Hilde Stubhaug (oversetter).

Strawberry Publishing 2021 Innbundet

Forfatteren Alice treffer Felix, som jobber på et lager. Hun inviterer ham med seg til Roma og han takker ja. I Dublin forsøker Eileen, Alices beste venninne, å komme over et brudd, men som vanlig ender det med at hun begynner å flørte med barndomsvennen Simon.

Alice, Felix, Eileen og Simon er fremdeles unge, men de forsøker å finne fotfeste i voksenlivet. De begjærer hverandre, de skuffer hverandre, de blir sammen og de gjør det slutt. De har sex, bekymrer seg for sex, bekymrer seg for vennskap og for verdens tilstand. Befinner de seg i det siste opplyste rommet før mørket blir totalt? Kan de tro på fremtiden, tro på en skjønn verden?

Dette er den tredje romanen til Sally Rooney, forfatteren av bestselgeren Alle Andre, Normal People på engelsk.

Forlag Strawberry Publishing

Omtalt sted Dublin Roma

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.