Apens år

av (forfatter) og Brit Bildøen (oversetter).

Samlaget 2020 Innbundet

Frå forfattaren av «Just Kids» og «M Train».

«Alt kan skje, det er trass i alt apens år», seier ein framand til Patti Smith. Året er 2016, og det skal bli eit år som endrar alt. I februar byrjar ifølgje kinesisk astrologi apens år. Ein gåtefull syklus som ber med seg brå og overraskande hendingar, uro og ugagn. Patti Smith opplever ei djup sorg ho ikkje kan flykte frå.

For Patti Smith, som er grunnleggande nysgjerrig og alltid utforskande, gir det å skrive seg gjennom dette året dyrebar innsikt i tap, alderdom og eit dramatisk skifte i det politiske landskapet i USA. Smith tar oss med frå det sørlege California til ørkenen i Arizona, ho pendlar mellom den sjuke vennen Sam Shepard på ein gard i Kentucky og sjukehuset der vennen og mentoren Sandy Pearlman ligg i koma. Som alltid blir det også eit par turar innom New York.

I denne uforgløymelege boka smeltar fakta og fiksjon saman med poetisk meistring. Trass i sorg og håpløyse byr Smith på visdom, humor og eit urokkeleg håp om ei betre verd. «Apens år» er fengslande og elegant, ein prøvestein for turbulente tider. Boka er illustrert med Patti Smiths eigne Polaroid-bilete.

Forlag Samlaget

Genre Biografisk litteratur

Omtalt tid 2010-2019

Omtalt sted USA

Omtalt person Patti Smith

Språk Nynorsk

This is what I know. Sam [Shepard] is dead. My brother is dead. My mother is dead. My father I dead. My husband is dead. My cat is dead. And my dog who was dead in 1957 is still dead. Yet still I keep thinking that something wonderful is about to happen.

the trouble with dreaming is that we eventually wake up.

• "Om å skrive" av Patti Smith
  • "De vektløse" av Valeria Luiselli