Samlede verker

av (forfatter) og Trude Marstein (oversetter).

Strawberry Publishing 2021 Innbundet

I Gøteborg forbereder man en stor retrospektiv utstilling av maleren Gustav Beckers verker fra 1980-tallet og fremover. Hvor enn psykologistudenten Rakel vender seg møter hun blikket til moren som forsvant sporløst for mange år siden. Ansiktet hennes pryder utstillingsplakatene som tapetserer byen. Samtidig kastes Rakels far, forleggeren Martin Berg som er Gustavs beste venn, inn i en brutal livskrise.

Samlede verker er en roman om dyp kjærlighet, gammelt vennskap og kunst. I tillegg er det en storslagen skildring av Gøteborg, med klassereisen og fremveksten av det moderne samfunnet som grunnmur.

For denne romanen ble Lydia Sandgren tildelt Augustprisen for skjønnlitteratur i 2020.

Forlag Strawberry Publishing

Omtalt sted Sverige