Ødemark

av (forfatter) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Gyldendal 2020 Innbundet

«Debuten var frisk, direkte og drivende. Oppfølgeren fremstår med større litterær spenst og dybde» Adresseavisen, terningkast 6

Liv har drømt om å forlate bygda Ødemark i hele sitt liv. Men hun bor fortsatt i det slitte huset med sin gamle far, Vidar, og tenåringssønnen Simon. Liv arbeider på stedets eneste bensinstasjon og føler blikkene fra naboer og alle kundene som er innom. Alle lurer på hvorfor hun har blitt hjemme hos sin far, som det ryktes er en veldig rik mann fra penger han har tjent på kjøp og salg av skog. Han bruker ikke penger på noe som helst, minst av alt på familien sin, som han holder i et jerngrep.
Enkelte tenker at han kan være et lett bytte, og det går rykter om at han har gjemt hele formuen hjemme i huset. Så skjer et drap.
Ødemark er en spenningsroman om menneskers tilhørighet til hverandre og stedet der de er vokst opp, hvor sterke båndene kan være, og hvor vanskelig det kan være å bryte opp.
«Debuten var frisk, direkte og drivende. Oppfølgeren fremstår med større litterær spenst og dybde» Ole Jacob Hoel, Adresseavisen
«Stina Jackson har skrevet to krimromaner. Begge er blant de aller beste vår anmelder har lest på flere år.» Tarald Aano, Stavanger Aftenblad
«Jackson har en slående formuleringsevne» Pål Gerhard Olsen, Aftenposten
«Ødemark er i det store og hele en utmerket og annerledes krim.» Ingvar Ambjørnsen, VG

ISBN13 9788205524279

EAN 9788205524279