Nagel

av (forfatter) og Sigbjørn Lilleeng (illustratør).

Jippi forl. 2018 Heftet

I en alternativ verden må de tre ungdommene Farah, Brage og Nagel overleve skole, mobbere, løgnaktige voksne og skumle monstre, samtidig som en lite kjent eller forstått forbannelse ulmer i bakgrunnen og truer hele verden. Når Nagel blir borte dagen etter en kraftig storm må Brage og Farah ut i den forbudte skogen Hel og lete etter ham. Nagel på sin side våkner i et totalt mørke. Monstrene menneskeheten kjempet mot for årtier siden er tilbake, og mye tyder på at myndighetene sitter på en god del hemmeligheter.

Nagel er en eksplosiv og actionfylt tegneserie for yngre lesere. Sigbjørn Lilleeng har tidligere gitt ut bøker som Mellom Planeter, Generator, Nebelgrad Blues og Apefjes (sammen med Tor Erling Naas), og har blant annet vunnet Sproingprisen, Kulturdepartementets tegneseriepris og Ordknappen.

Forlag Jippi forl.

Serie FNRZ (1)

Genre Fantasy Spenning

Skjønnlitteratur. Utvalg fra www.lesersokerbok.no, med denne begrunnelsen:

"Bøkene er valgt ut på grunn av leservennlighet og litterær kvalitet. De har godt språk. Fortellinger som engasjerer og trekker leseren med seg. Skrifttypen er tydelig og lesbar, oppsettet er ryddig og det er luft mellom linjene. Flere av bøkene har flotte og inspirerende illustrasjoner."