Snøkattprinsen

av (forfatter) og Dina Norlund (illustratør).

Egmont Kids Media 2021 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos Bookis! Kjøp boka hos ark.no

Et fortryllende visuelt eventyr for barn!
I en magisk verden langt borte, hersker snøkattene. De har en lang rekke med stolte konger, men ingen krone. Den forsvant for flere hundre år siden. Legenden sier at det var demoniske rever som stjal kongekronen og kastet en forbannelse over snøkattene.
Syv er den minste snøkattprinsen i en stor søskenflokk, og da faren dør begynner hans eldre brødre å krangle om hvem som skal bestige tronen. Men bare Syv våger å dra ut i verden for å lete etter den magiske kongekronen. For kun den snøkattprinsen som bærer kronen, har full makt over kongeriket.

Bli med inn i et fortryllende eventyr om en snøkatt som må redde kongeriket sitt! En vakker tegnet fantasy-roman for alle om å være modig, gjøre seg fri fra skammen og ta et oppgjør med egne fordommer!

Dina Norlund (f. 1995) bor i Oslo. «Snøkattprinsen» er hennes første tegneserieroman. Hun har jobbet det meste av sitt yrkesliv som konseptillustratør. Dina er inspirert av naturen, magi og mytologi, og bruker ofte barndomsminner som basis for ideene sine.

Forlag Egmont Kids Media

Genre Fantasy