Fenrisulven

av (forfatter) og Odin Helgheim (illustratør).

Egmont 2020 Innbundet

Dette er en saga om å miste all kontroll til krefter mye mektigere enn deg selv, og om reisen for å vinne den tilbake!

Vikinggutten Ubbe Gunnhildsson har alt han kan ønske seg. En sterk mor som er glad i ham, en talentfull storebror som rettleder ham, gode venner og masse eventyr. Hva kan vel true idyllen?

Svaret kommer brått da den fryktelige Fenrisulven hopper over gjerdet og går til angrep. Fenrisulven forsvinner like plutselig som den dukket opp, men følgene av det som har skjedd, gjør at Ubbe må vokse opp over natten: Han må bli en ekte viking.

Da det dukker opp en gud i ravneskikkelse, som også leter etter Fenrisulven, virker det som om jakten på beistet vil føre Ubbe til selve Åsgard - gudenes rike - og det mot en fyrstelig belønning.

Odin Helgheim (født 1996) er fra Sandefjord, men bodde som liten et par år i USA. Det var der han fattet en brennende interesse for tegneserier og begynte å tegne selv.

Instagramkontoen @odinhelgheim har over 200 000 følgere. Med den ønsker han å inspirere andre til å ta opp blyanten og skape egne tegneserier.

«Ragnarok - Fenrisulven» er hans første tegneserieroman - i det som skal bli en lang og eventyrlig serie.

Forlag Egmont

Serie Ragnarok (1)

Genre Fantasy

Tildelt litteraturpris Arks barnebokpris 2020

Bøker ikke lest for en leseutfordring - del 2

• "Greta og kjempene - inspirert av Greta Thunbergs kamp for å redde jorda vår" av Zoë Tucker
  • "Gutten og det glødende treet" av Agnar Lirhus
  • "Kampen mot mørket" av Tim Probert