Alt som rimer på Gro

Aschehoug 2020 Innbundet

Gro har alltid skrevet meldingene bestevennen Mina sender til guttene hun er forelsket i. Selv har Gro aldri vært forelsket. Før Josh Johanson begynner i klassen. Han er halvt amerikansk og får øyeblikkelig rollen som Balder i klassens tverrfaglige teaterforestilling Balders død. Gro får rollen som Balders mor, og er redd slaget er tapt. Men heldigvis har Gro en mormor som plutselig har mye fritid, og som gjerne lærer Gro et triks og to om kjærlighet mens de lufter den lille hunden hennes Maggie.
Alt som rimer på Gro er en ellevill fortelling om mopser, forelskelser og sceneskrekk.

ISBN13 9788203268052

EAN 9788203268052

Supersøt feelgood-roman i samme gate som debuten "Blyanthjerte". Jeg likte denne enda litt bedre. For et varmt koselig persongalleri! I blandet en passende antagonistisk bestevenninne. Om den første forelskelsen, yre hunder og nye bestevenner med en dose rim og en klunk norrøn mytologi.

Norrøn mytologi, poesi, kjærlighet og superbitcher.

Gro gjør alltid som bestevenninnen Mina sier, og siden Gro er spesielt god til å dikte og rime, skriver hun Minas kjærlighets-meldinger for henne. Men så forelsker de seg i samme gutt og Gro må ta et valg...

Supersøt feelgood-roman i samme gate som debuten "Blyanthjerte". Om å stå opp for seg selv og velge de rette vennene. Kan passe for deg som liker "Kampen mot superbitchene", "Dustedagboka" eller "Gutten i kjolen".
Ylva

Bøker for barn med innslag av norrøn mytologi i alle sjangere. Sakprosa, fantasy, tegneserier og realistiske romaner.

• "Girlskate" av Steffen R. M. Sørum
  • "Du er best" av Sara Kadefors