Nådeløs vår

av (forfatter) og Astrid Eggesvik (gjendikter).

Silke 2014 Innbundet

Dette er den tredje boka om førstebetjent Armand Gamache ved Sûreté de Québec.

Three Pines er en liten by midt inne i Canadas skoger. Innbyggerne er en blanding av eksentriske kunstnere, forfattere og antikvitetshandlere og vanlige småbyfolk. Bak den pittoreske fasaden lurer hemmeligheter - hemmeligheter som leder til mord. I Nådeløs vår dør en kvinne på mystisk vis under en seanse.
Louise Pennys helt, førstebetjent Armand Gamache ved Sûreté de Québec, blir stadig mer kjent med landsbyen, og han utforsker menneskesinnets mørkeste kroker for å forstå drapsmotivet og finne morderen.

Kriminalserien om Armand Gamache og Three Pines er en internasjonal storsuksess! Bøkene topper bestselgerlister rundt om i verden, og siste tittel i serien gikk rett inn på førsteplass på New York Times' bestselgerliste.

Forlag Silke

Utgivelsesår 2014

Omtalt sted Canada

I denne boken dør en kvinne under en seanse. I landsbyen Three Pines. De andre som var med på seansen blir naturligvis meget redde og tror at noe overnaturlig må ha skjedd. Men Gamache tror ikke på den løsningen. Stille og rolig snakker han med folk, får dem til å åpne seg og forstår hva motivet er, og derfor også hvem som er den skyldige. I bakgrunnen sliter han med en av politibetjentene sine og har problemer med hovedkontoret. Disse to siste tingene gjør at jeg anbefaler deg å lese bøkene i rekkefølge. Da vil du også kunne følge den bakenforliggende historien. Som når et viktig punkt i denne boken.

Jeg elsker bøkene til Louise Penny. De er litt Agatha Christie, på Mrs. Marple måten, men også noe helt for seg selv.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

Bøker eg har lest i 2014. Starta litt seint så kanskje noko ukomplett

Leseliste.