Mjølketid

Oktober 2023 Innbundet

I 1967 er tida ommen for Gabriel Hallvardsson i Hauge. Kona hans, Clara, har sete trufast hos han dei siste dagane på sjukehuset i Bergen. Her i byen voks ho sjølv opp, i ein velsituert, barnerik familie i Fosswinckels gate. No skal kista med den avlidne tilbake til garden, før Gabriel skal i jorda, som fedrane før han.

Ei ny tid byrjar for Clara. Eldstesonen Sigurd og den geskjeftige kona hans vil overta gamlehuset, medan Clara får flytta over tunet, til bestemorhuset. Her sit ho ved vindauget og let minna koma rullande: den håpefulle tida som telefonistinne i Gabriels bygd, dansen på ungdomshuset, forelskinga, giftarmålet. Dagane som ung, famlande mor, hustru til ein bonde som eigentleg er forfattar og som heller reiser på talarferd i kampen for det nye Noreg enn å dyrka jorda. Bymålet sitt legg ho innimellom vekk, av omsyn til Gabriel og nynorsksaka. Ho deltek i misjonen som framfor alt vil hindra livsførselen til dei reisande. Livet blir fylt av sjalusi, einsemdkjensle og draumar for kjærleiken, for dottera, for sønene som brått er vaksne då krigen kjem.

"Mjølketid" er ein frittståande oppfølgjar til "Det uferdige huset", som vart nominert til Nordisk råds litteraturpris. I "Mjølketid" teiknar Vaage eit rikt portrett av ei kvinne, ei tid og eit liv slik det trer fram for henne som har levd det.

Forlag Oktober

Utgivelsesår 2023

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid 1960-1969

Omtalt sted Vestlandet

..., og han sette seg under lampen etter kveldsmaten. Og han sat der med ei bok. Og han las til seint på natt. Han kunne ikkje sleppe boka. Han hadde henne med seg. Han hadde boka inne i seg når han gjekk i floren neste morgon, ruga over det han hadde lese, las og tenkte, medan hendene utførte arbeidet som han ikkje eingong var så flink til.

Dette er liste for romaner og fiction. Lånt på bibliotek.

• "Ein lykkeleg slutt" av Maren Uthaug
  • "Småting som dette" av Claire Keegan
  • "Gjentakelsen - roman" av Vigdis Hjorth
  • "Historien om Ásta - hvor drar man om det ikke finnes noen vei ut av verden?" av Jón Kalman Stefánsson
  • "Stiklingen" av Auður Ava Ólafsdóttir
  • "Lærerinnens sang - roman" av Vigdis Hjorth