Med skjebnen i hånden

Churchill-slekten i krig og fred

Cappelen 1995 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Her forteller forfatteren historien fra den første i Churchill-slekten, John Churchill, eller hertugen av Marlborough, til den siste, Winston Churchill. Vi møter mennene og deres kvinner, som spilte en stor rolle i deres liv og skjebne. Det dreier seg om en hel verdens ve og vel, gjennom nesten 300 år. Illustrert.

Det er historisk sus over Churchill-navnet og eventyrets glans over alt Churchillene fikk utrettet i dramatiske skjebneår for Europas land og folk.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 1995

ISBN13 9788202157241

EAN 9788202157241

Serie Cappelens storbøker

Omtalt sted Britiske Øyer

Omtalt person John Churchill Marlborough Winston Leonard Spencer Churchill

Det er mange fine og gode bokomslag som viser portretter/bilder av mennesker som fotografi, tegninger eller billedkunst på bokomslagene.
Jeg har laget ei liste fra noen av "mine" bøker over de bokomslagene jeg synest utmerker seg.
Dere har sikkert deres egne favoritter.

Her er noen av bøkene jeg setter stor pris på. Jeg vet så inderlig godt at jeg har veldig mange flere jeg skulle ha lest... Se på det også som Biografi-tips fra meg.

Hvilke biografier har du som favoritter?

• "Fotball - den alvorlige leken. Da ballen ble rund og andre historier" av Richard Herrmann
  • "Gammel krone for en ny tid - da solen gikk ned over det britiske verdensriket" av Richard Herrmann
  • "Den store ensomme - en biografi om Ludvig Holberg" av Lars Roar Langslet
  • "Bak den svarte døren - historie, mennesker og politikk i Downing Street" av Richard Herrmann
  • "Da ballen ble rund og andre historier om engelsk fotball" av Richard Herrmann
  • "Paradisveien" av Richard Herrmann
  • "Maria Stuart og hennes verden - en kongelig slektshistorie" av Richard Herrmann
  • "Seks skudd ved stengetid og andre mord - skjebner fra "Rett nummer 1" Old Bailey" av Richard Herrmann
  • "Victoria - en dronning for sin tid" av Richard Herrmann
  • "Farvel Norge - utvandringen til Amerika 1825-1975" av Sverre Mørkhagen
  • "Pyramidene i Tucume" av Thor Heyerdahl
  • "Livet med Elizabeth og andre kongelige personer - historien om Tudor-dynastiet på den engelske tronen" av Richard Herrmann