Med skjebnen i hånden

Churchill-slekten i krig og fred

av (forfatter) og Richard Herrmann (oppleser).

Cappelen Damm 2015 Lydfil

Kjøp bøker hos haugenbok.no

I kjent stil forteller Richard Herrmann Churchill-slektens historie fra den første i slekten, John Churchill, bedre kjent som hertugen av Marlborough, til den siste - Winston Churchill. Det er en merkelig slekt. En slekt som har nådd de store høyder, og vært nede i de dypeste daler. En slekt med en merkelig blanding av helter og slubberter. Alle følte de at de var noe spesielt, noe mer enn andre.

Utgivelsesår 2015

Format Lydfil

ISBN13 9788202517694

EAN 9788202517694

Omtalt sted Britiske Øyer

Omtalt person John Churchill Marlborough Winston Leonard Spencer Churchill

Det er mange fine og gode bokomslag som viser portretter/bilder av mennesker som fotografi, tegninger eller billedkunst på bokomslagene.
Jeg har laget ei liste fra noen av "mine" bøker over de bokomslagene jeg synest utmerker seg.
Dere har sikkert deres egne favoritter.

Her er noen av bøkene jeg setter stor pris på. Jeg vet så inderlig godt at jeg har veldig mange flere jeg skulle ha lest... Se på det også som Biografi-tips fra meg.

Hvilke biografier har du som favoritter?

• "Fotball - den alvorlige leken. Da ballen ble rund og andre historier" av Richard Herrmann
  • "Gammel krone for en ny tid - da solen gikk ned over det britiske verdensriket" av Richard Herrmann
  • "Den store ensomme - en biografi om Ludvig Holberg" av Lars Roar Langslet
  • "Bak den svarte døren - historie, mennesker og politikk i Downing Street" av Richard Herrmann
  • "Da ballen ble rund og andre historier om engelsk fotball" av Richard Herrmann
  • "Paradisveien" av Richard Herrmann
  • "Maria Stuart og hennes verden - en kongelig slektshistorie" av Richard Herrmann
  • "Seks skudd ved stengetid og andre mord - skjebner fra "Rett nummer 1" Old Bailey" av Richard Herrmann
  • "Victoria - en dronning for sin tid" av Richard Herrmann
  • "Farvel Norge - utvandringen til Amerika 1825-1975" av Sverre Mørkhagen
  • "Pyramidene i Tucume" av Thor Heyerdahl
  • "Livet med Elizabeth og andre kongelige personer - historien om Tudor-dynastiet på den engelske tronen" av Richard Herrmann