Med egne øyne

av (forfatter) og Christoffer Grav (illustratør).

Cappelen Damm 2010 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Jim er rockestjerne og har verden for sine føtter, likevel er han ikke lykkelig. Han reiser til en øde øy for å ta det med ro et par dager. Det er der han møter Lise, som er blind. Dette får ham til å se verden med nye øyne.

Jim er på høyden av sin artistkarriere, men likevel savner han noe. Han reiser langt langt bort, og et skjebnesvangert møte på en øde strand gjør at han brått oppdager noe nytt ved livet. Han møter en jente, og det er første gang han ikke blir gjenkjent. Forklaringen er enkel; hun er blind. En annerledes kjærlighetshistorie om å se verden på en ny måte. Eller ikke se den i det hele tatt.

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788202330989

EAN 9788202330989

Må lese den litt mellomlinjene si det er litt vanskelig å fårstå, men ellers er det veldig spenade.

Stillheten er et eget land noen ganger. Den rommer hundrevis av steder og tusenvis av meninger. Akkurat nå er stillheten langt hjemmefra.

En liste over litteratur om forelskelse og kjærlighet i tenårings/ung voksen -alderen.

Forslag til litteratur om temaet innenfor hvilken som helst sjanger mottas gjerne! Det finnes mange romaner, men hva med dikt, tegneserier o.l.? Og litt mer innslag av de virkelige klassiske historiene, som unge fremdeles vil kunne ha glede av i dag ville også vært fint...

Dette er bøker som inneholder elementer (eksempelvis: språk, personligheter, historier, temaer)som er så vakre vakre skjørheter at de best kan beskrives som sommerfuglvingebøker

Jeg leste 164 bøker i 2011.

Her er mine favoritter blant dem, uavhengig av utgivelsesår.

• "Playback - fortellinger" av Liv Eirill Evensen
  • "Jakten på Violet Park" av Jenny Valentine