Skyggene

av (forfatter), Poly Bernatene (illustratør) og Simen Hagerup (oversetter).

Cappelen Damm 2011 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Da Olivia flytter inn i den gamle steinvillaen i Linden Street, skjønner hun fort at alt ikke er som det skal. Og da hun finner et par gamle briller i en skuff, oppdager hun at hun kan reise inn i bildene, til stedet Bortenfor, et stille og dystert sted. Hun oppdager snart at stedet har mange hemmeligheter, og Olivia vikles inn i et komplott som er farligere enn hun noen gang kunne ha tenkt seg.

ISBN13 9788202351007

EAN 9788202351007

Serie Bortenfor-bøkene (1)

Genre Fantastisk litteratur

Olivia flytter inn i en rar, gammel steinvilla i Linden Street sammen med familien sin. Hun oppdager raskt at det foregår noe mystisk i huset. Overalt henger det malerier det er umulig å ta ned fra veggen, og kattene som lusker rundt virker så oppmerksomme. På en oppdagelsestur i huset kommer Olivia over et par gamle briller, og med dem kan hun reise inn i bildene, til et sted som kalles Bortenfor. Det er et stille og litt skummelt sted med mange hemmeligheter. Her treffer hun en gutt som er fanget inn i et av bildene, og Olivia må få ham ut derfra. Dessuten er det en mørk og skummel skygge som følger etter dem, som vil bli kvitt den nygjerrige hovedpersonen...

Jeg synes dette var en kjempefin og spennende bok! Forfatteren skriver godt og drar meg inn i universet hennes, akkurat som bildene gjør med Olivia. Etter å ha lest boka sitter jeg igjen med samme følelse som da jeg leste Harry Potter. Veldig bra!

• "Monster på haugen" av Rob Harrell
  • "Den siste utfordringen" av Lars Bøgeholt Pedersen