Kunsten å lese kroppsspråk

av (forfatter) og Siri Lill Mannes (medforfatter).

Cappelen Damm 2020 Innbundet

Utgivelsesår 2020

ISBN13 9788202677275

EAN 9788202677275

En veldig god bok skrevet av tidligere politimann og etterforsker Vidar Hansen. Jeg har sittet i fascinasjon og lest denne med tanke på hvordan det går an å lese mennesker og i mange tilfeller også avsløre dem gjennom kroppspråket. I de kriminelle miljøene gikk det rykter om han Vidar som kunne lese andres tanker, og selvom det ikke skjer på den måten vi tenker tankelesing, så er dette fascinerende hvor mye Vidar Hansen har fått ut fra det å observere, lese kroppspråk og gjennom intuisjon. I denne boken deler han noe av dette med oss, men holder hemlig hvordan han bl.a. kan lese seg fram til hvilken person du tenker på, eller hva koden på bankkortet ditt er.

Man kan ikke legge skjul på at her er det noe medfødt, men samtidig står det årevis med innsats, læring, studering og erfaring bak. Boken er også interessant på den måten at han trekker fram mange spennende historier fra hverdagen sin som politi. Vidar har også en god evne til å fortelle lett og engasjerende. Videre lærer han leseren gode og grunnleggende teknikker til å kunne lese og forstå andres kroppsspråk. Selvom denne ikke gjør en til kroppsspråkekspert, så er dette en god begynnelse!

Når problemet er bråk, er svaret ro.

Blir det et bedre leseår enn 2020? (35 bøker)

• "Kunsten å stå opp om morgenen - 10 råd for livet" av Robert Mood
  • "Hvorfor har ingen fortalt meg dette før? - mentale verktøy når livet går opp & ned" av Julie Smith
  • "Aloe vera - naturens skattkammer" av Audun Myskja
  • "Endelig mandag! - 10 bud for å elske hverdagen og nå målene du har satt deg" av Petter A. Stordalen
  • "Snu deg til meg! - det du gjør i løpet av ett mikrosekund, avgjør hvor relasjonene dine ender opp" av John Gottman
  • "Kanskje du er frisk? - en bok om alt det syke vi gjør for helsa vår" av Kaveh Rashidi
  • "Hjernetrening - slik holder du hjernen i form" av Kaja Nordengen
  • "Mikrovaner - en enkel måte å få gode vaner og kvitte seg med dårlige på" av James Clear
  • "Snille hunder kommer ikke til Sydpolen - roman" av Hans-Olav Thyvold
  • "Pulskuren - stress riktig, sov bedre, yt mer og lev lenger" av Torkil Færø
  • "Nordmenn - en illustrert innføring" av Julien S. Bourrelle
  • "Skjermhjernen - hvordan en hjerne i utakt med tiden kan gjøre oss stresset, deprimert og gi oss angst" av Anders Hansen