Katten til Ivar Aasen møter hunden frå Baskerville

(og andre dikt)

av (forfatter) og Ragnar Hovland (illustratør).

Samlaget 2007 Heftet

Ei samling dikt for barn med overraskande påfunn, språkleik og nonsensspråk.

Ei ellevill samling dikt for barn, men òg ei bok for vaksne! Identitetsspørsmål, eksistensiell kjennskap og den uendelege fridommen er nokre av dei tinga det blir skrive om. Lesaren vil glede seg over dei morosame og overraskande påfunna til forfattaren, med språkleik og nonsenspreik. At forfattaren sjølv har illustrert boka i same ånd som han har dikta, gjer ikkje boka mindre tiltrekkjande! Ragnar Hovland (f. 1952) har sidan debuten gitt ut meir enn 30 bøker innanfor alle sjangrar. Mange av bøkene hans er omsette til andre språk, og han har fått fleire litterære prisar i inn- og utland, mellom anna Brageprisen og Kritikarprisen.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2007

Serie Samlaget lyrikk

Katten

Katten kjem heim.
Han ser ikkje på oss,
men beint mot matskåla.
Ingen veit kor han har vore.
Brått er han her.
Brått er han borte.
Han lever eit hemmeleg liv.
Han kysser prinsesser i lauvhytter
og dei kallar han redningsmannen sin.

Døden

Det er lenge til eg skal døy,
har eg bestemt.
Det er mykje eg skal ha gjort
før den tid,
mange jenter eg skal kysse
og gifte meg med,
mange land eg skal besøke
og hav eg skal symje i.
Og når døden ein dag kjem
i den store svarte bilen sin,
skal eg først be han inn
på ein kopp svart kaffi
før vi set oss i bilen og kjører.
Og når døden snur seg mot meg
og spør: No, har du fått
gjort alt du skulle?
skal eg svare fornøgd:
Ja, det har eg.

Eg veit ikkje, eg

Eg veit ikkje
kven eg er
eller kor eg kjem frå
eller kven mor mi og far min er
eller når eg har fødselsdag
eller korfor eg sit her
eller kva katten og hunden seier
eller kva farger det er på himmelen

eg veit berre
at det deg eg vil kysse
akkurat no

Det er betre å bli oppeten av ulvar enn å ikkje bli oppeten i det heile

Har aldri tenkt på meg sjølv som dikt-elskar, ikkje ein gong som diktlikar. Så ein dag plukka eg med meg ei tilfeldig bok frå biblioteket. Trudde det var ei roman. Det var det altså ikkje. Det var ein masse dikt inni ho. Og eg likte dei. Veldig godt.
Djupe og symbolikkrike dikt fenger med ikkje heilt, så her har eg samla dei diktverka EG liker. Ukomplett liste som kjem til å vekse med tida.

Tek meir enn gjerne mot tips til bøker i same gate, så om du har noko å anbefale; kom med det.

Kjøpt mandag 25. mars 2013. De hadde to bord med fulle med bøker. De legger ut nye bøker når noen har kjøpt bøker og det er plass til flere nye. Da jeg pakke godt fikk jeg 34 bøker ned i denne standard plastposten fra Deichmanske bibliotek for 50 kr (det blir ca. kr 1,47 pr. bok): http://www.deichmanske-bibliotek.oslo.kommune.no/avdelinger_apningstider/stovner/

Jeg leser sjeldent samme bok flere ganger, og ser uhyre sjelden samme film om igjen. Noen bøker har likevel den egenskapen at jeg ikke føler meg "ferdig" med dem. Ofte fordi de er det jeg kaller løk-bøker, altså at de har flere lag. Andre ganger fordi jeg føler jeg gikk glipp av noe - særlig spennende kan det være å lese starten på en bok om igjen når en er litt mer kjent med bokas karakterer fra før slik at en legger merke til andre aspekter ved boka enn første gang en leste og måtte konsentrere seg om å få med seg alt.

Og så er det de bøkene man tenker på lenge etter å ha lagt dem bort. Og bøker man husker følelsen i magen av, uten at handlingen nødvendigvis er klar. Sist men ikke minst finnes nostalgi - bøkene - bøker man liker på grunn av sammenhengen og omgivelsene de ble lest i, bøker man har positive assosiasjoner til, ofte på grunn av sine egne ytre omgivelser fra første gang man leste boka heller enn til bokas handling (F. Eks SVK av Roald Dahl - husker jeg leste den på hyttetur i Sirdal i 1998, husker mamma og pappas stemmer fra stua, husker peisens varme som hang igjen i kinnene mine da jeg la meg... Selve boka husker jeg ikke fullt så godt.. Men alt dette rundt er klokkeklar og gjør at jeg får gode assosiasjoner til boka.)

Kort sagt: her er bøker jeg av en eller annen grunn kan tenke meg å lese om igjen

Morsomheter som faktisk er morsomme, og ikke et resultat av at noen prøver så altfor hardt slik det litt for ofte blir

• "Elefantmusikken - dikt" av Ragnar Hovland
  • "Psst! - kubanske notat" av Ragnar Hovland