Åleine i Alpane

prosa i utval

Samlaget 2006 Heftet

Førsteutgåva av Åleine i Alpane inneheldt 20 ulike bøker i eitt, roman, skodespel, film, aforismar, dikt, falske minnebøker og ekte dagbøker, artiklar, essay, vitsar m.m. Dei var alle gjennomsyra av forfattarens uforliknelege fantasi og merkte av hans særeigne skriveklør. Her er boka i ny utgåve, der det beste av det beste er vald ut av forfattaren sjølv.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2006

Blanda drops.
Hovland har her samla tekstar som 1999 ikkje høvde som serskilde publikasjonar. Orginalutgåva var på over 900 sider; paperbackversjonen er korta ned til 400. Det spørs om ikkje ein 2022-utgåve kunne vore kutta ned endå meir. Kortromanen «400 mil frå Sogndalsfjøra» og fleire av novellene er perlane i denne samlinga. Hovland må ha vore fascinert av si eiga draumeverd på nittitalet, men dei korte tekstane han har samla i «Draumebok» og «Pop» gav meg lite. Nokre av historiene er òg sterkt prega av draumebilete.

Heilskapen er likevel ei umissande Hovland-bok med sin underfundige humor.

Dei såkalla underhaldarane veik unna straks eg entra podiet, men eg syntes likevel eg måtte skalle lett til fyren med dansebandfrisyren, slik at han blei liggjande og vri seg og halde seg over nasen. Det var verkeleg fullt fortent, slik han hadde gitt underhaldningsomgrepet eit skikkeleg dårleg rykte.

Eg kjende på kroppen at vi no nærma oss byane der framme, dei nesten tomme morgongatane, tankane som sakte tok til å formast, bussane som tok til å gå, surklinga frå kaffitraktarene. (Frå «Historia»).

då eg plukka årets første løvetann og sprang gledesstrålande inn til mor mi med han og ho sa at det berre var ugras. (Frå «Minnebok»).

Dekket var flatt som ein Chat Noir-revy.

• "Paradis : roman ; Eline og Julie tar ferja : roman" av Ragnar Hovland
  • "Sjølvmord i Skilpaddekafeen" av Ragnar Hovland
  • "Professor Moreaus løyndom" av Ragnar Hovland
  • "Dr Munks popleksikon" av Ragnar Hovland
  • "Under snøen" av Ragnar Hovland
  • "Katten til Ivar Aasen møter hunden frå Baskerville - og andre dikt" av Ragnar Hovland
  • "Dr. Munks testamente - roman" av Ragnar Hovland
  • "Kunsten å komme heim og andre essay" av Ragnar Hovland