Hjertet i to

seks måneder med Karpe

Bonnier norsk forlag 2022 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos ark.no

«Jeg hadde håpet på et intervju. Kanskje til og med en reportasje. Men i februar åpnet jeg en dør i Skien og gikk gjennom en portal. Den førte meg inn i et merkelig univers som bare vokste og vokste. Jeg befant meg i rom jeg verken ante eksisterte eller visste om jeg burde være i. Jeg var backstage med Karpe og havnet på turnébuss med mennesker fra hele verden. Jeg endte opp i lange samtaler med Chirag og Magdi om livet, kunsten og ting jeg ikke var forberedt på at de ville dele.

Og i august sto jeg under scenegulvet i Oslo Spektrum, sammen med Chirag og Magdi, og så dem bli heist opp til de 11 000 tilskuerne som ventet over oss. Noen ganger lurer jeg på om alt sammen bare var en rar drøm. Alt jeg husker, har jeg skrevet ned på disse sidene.»

Forfatter Yohan Shanmugaratnam har fulgt Chirag, Magdi og resten av Karpe-teamet tett i det intense halvåret mellom Omar Sheriff og Spektrum x 10: Fra den første, lukkede intimgigen, via planleggingsmøter og festivalturné, fram til kvelden Chirag og Magdi steg opp på plattformen og møtte det første fulle huset på åpningskonserten. Resultatet har blitt boka Hjertet i to, som gir et fascinerende innblikk i et univers få har sett fra innsiden, der Chirag og Magdi deler egne tanker om hvem de er - og hvor de er på vei.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2022

Omtalt sted Norge

Omtalt person Karpe (musikkgruppe) Magdi Omar Ytreeide Abdelmaguid Chirag Patel

• "Third culture kids - å vokse opp mellom kulturer" av Aon Raza Naqvi
  • "Privatlivets fred" av Selma Lønning Aarø
  • "Da Henrik Husten kom hjem" av Bård Nannestad
  • "Den norske drømmen - om bestefars Punjab, nyhetsjakt i farlige farvann og kjærligheten til landet vårt" av Kadafi Zaman
  • "Drømmeprinsen" av Anne Gunn Halvorsen
  • "Etterklang - roman" av Helga Flatland