Hjertet i to

seks måneder med Karpe

av (forfatter) og Yohan Shanmugaratnam (oppleser).

Bonnier norsk forlag 2022 Lydfil

«Jeg hadde håpet på et intervju. Kanskje til og med en reportasje. Men i februar åpnet jeg en dør i Skien og gikk gjennom en portal. Den førte meg inn i et merkelig univers som bare vokste og vokste. Jeg befant meg i rom jeg verken ante eksisterte eller visste om jeg burde være i. Jeg var backstage med Karpe og havnet på turnébuss med mennesker fra hele verden. Jeg endte opp i lange samtaler med Chirag og Magdi om livet, kunsten og ting jeg ikke var forberedt på at de ville dele.

Og i august sto jeg under scenegulvet i Oslo Spektrum, sammen med Chirag og Magdi, og så dem bli heist opp til de 11 000 tilskuerne som ventet over oss. Noen ganger lurer jeg på om alt sammen bare var en rar drøm. Alt jeg husker, har jeg skrevet ned på disse sidene.»

Forfatter Yohan Shanmugaratnam har fulgt Chirag, Magdi og resten av Karpe-teamet tett i det intense halvåret mellom Omar Sheriff og Spektrum x 10: Fra den første, lukkede intimgigen, via planleggingsmøter og festivalturné, fram til kvelden Chirag og Magdi steg opp på plattformen og møtte det første fulle huset på åpningskonserten. Resultatet har blitt boka Hjertet i to, som gir et fascinerende innblikk i et univers få har sett fra innsiden, der Chirag og Magdi deler egne tanker om hvem de er - og hvor de er på vei.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2022

Format Lydfil

Omtalt person Karpe (musikkgruppe) Magdi Omar Ytreeide Abdelmaguid Chirag Patel

En ren hyllest til gutta i Karpe. Boka gir en sniktitt inn i veien til spektrum x10. Morsomt å lese og Yohan Shanmugaratnam er god på ord og følelser! Stor fordel å kjenne til Karpe fra før, tror jeg.

Dette er en liste over de lydbøkene jeg liker aller best. Både fordi historien er bra, men også fordi innleseren gjør en drivende god innsats. Enjoy!

Bøker lest

Oppdateres løpende

Min egen liste over leste bøker gjennom året

• "Norsk nok - tekster om identitet og tilhørighet" av Mala Naveen
  • "Din kamp er min kamp" av Kamzy Gunaratnam
  • "Getto" av Øyvind Holen
  • "I skyggen" av Harry
  • "Oss mot verden - en historie om å være fattig" av Kaisa Hansen-Suckow
  • "Lukk auga og tenk på taco - korleis få helgefølelse - heile veka" av Ronny Brede Aase
  • "Mannemenneske - menn om livet, sex og forhold" av Brit Aksnes
  • "Hjartespreng" av Inger Johanne Sæterbakk
  • "Hoffnarren" av Anne Gunn Halvorsen
  • "Elias og Benjamin - en fortelling om å være far i møte med det utenkelige" av Lars Petter Kjær
  • "Gudfaren - om B-gjengen, integrering og livet i den kriminelle underverdenen" av Ghulam Abbas
  • "Hjerteskog - kvenske dikt" av M. Seppola Simonsen