Forliset

Vigmostad Bjørke 2017 Innbundet

Ny krim fra Riverton- og Bokhandlerprisnominerte Frode Granhus
De fleste holder seg innendørs i sprengkulda som har festet grepet om Lofoten, men det vakre lyset lokker en fotograf ut i isødet. På en av turene oppdager han en tønne som stikker opp av isen. En tønne med et makabert innhold.
Rino Carlsen får etter hvert mistanke om at tønnefunnet har sammenheng med et forlis som rystet det lille kystsamfunnet for flere år siden. Et forlis som krevde flere ofre.
På den isolerte institusjonen Tennholmen vokser spenningen for hver dag, og det kan virke som enkelte av beboerne vet mer om saken enn de vil innrømme

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788241913815

EAN 9788241913815

Serie Rino Carlsen (5)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Nordland

Granhus holder koken i den femte boka om Rino Carlsen. Ekkel, men spennende med godt driv som vanlig. Les mer her

Her var mange og (tidsmessig) lange tråder rotet sammen for å skape usikkerhet til nesten siste slutt. Ganske usannsynlig, og en meget uproff psykolog.

jeg er så gla i disse bøkene med Reno, Lofoten og kortreist krimgåter spred t med psykoloogi og Guro . Deilig krim Kortreist glede

en flott leseopplevelse! Rino er min helt. Lofotkrim som innfrir, med tvister og vrier og lurerier, helt til den endelige løsningen helt til slutt. skal ikke røpe noe, meeen hadde funnet løsningen underveis, men med en litt annen selvfølgelig løsning fra forfatteren sin side, sier ikek mer, anbefales!

Liste over bøker lest i 2017.

Har lyst til å lese disse bøkene.

• "Forsvinningen" av Frode Granhus
  • "Før snøen legger seg" av Bjørn Bottolvs