Sekten

av (forfatter) og Tore Sand (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2017 Innbundet

Når Helvete er et sted på jorden.
Ravn får en tilsynelatende lettløst sak i fanget da han hyres inn av den velstående direktøren Ferdinand Mesmer, som er ekspert i ledelsesstrategi, for å finne Mesmers forsvunne sønn Jakob. For ti år siden grunnla Jakob Mersmer den skandalerammede sekten «Guds utvalgte».
Da det viser seg at Ferdinand Mesmer allerede har hatt en privat etterforsker på saken som ga opp arbeidet under mystiske omstendigheter, skjønner Ravn at denne saken dreier seg om noe langt mer enn en forsvunnet person.
Ravn klarer å lokalisere Jakob og hans siste disipler på et øde sted som er nærmere helvetet enn det paradiset Jakob har lovet menigheten. En fryktelig hemmelighet i Ferdinand og Jakobs felles fortid avdekkes. Den får katastrofale følger for alle som befinner seg i nærheten.
Sekten er tredje bok i Michael Katz Krefelds populære serie om privatdetektiven Thomas «Ravn» Ravnsholdt.
«Ren og uforfalsket.» Politiken «Krefeld skriver forrykende godt.» Fyens Stiftstidende
«Ekte Nordic Noir.» Jyllands-Posten

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788241912900

EAN 9788241912900

Serie RAVN-serien (3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted København

Her er min omtale av Sekten. Linken fører til min bokblogg.

den var så spennende at jeg måtte ta pauser Desverre også veldig naturalistisk i plottet- slikt har skjedd og skjer Jeg trodde den skulle bli kjedelig men den gang ei!!!

• "Savnet" av Michael Katz Krefeld
  • "Vokteren" av Fiona Cummins