Flytande bjørn

Samlaget 2006 Heftet

Ein ung gut forsvinn, og konfliktar mellom ulike grupper i lokalsamfunnet når eit klimaks. Ein lokal journalist grev under overflata for å finne ut kva som har skjedd, samstundes som hans eiga framtid står på spel. Boka er ein mørk roman bada i norsk sommerlys.

Hovudpersonen i denne romanen er journalist på eit stille lokalkontor i ein stille småby. Ei juninatt blir ein gut pressa på elva. Alle trur dei veit kven som står bak. Flytande bjørn er ein mørk roman bada i norsk sommarlys.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2006

Serie Samlaget roman

Omtalt sted Hordaland

Tildelt litteraturpris Rivertonprisen 2005

Denne boka har eg hatt liggande lenge, utan å lese. No, når den er ferdiglesen, er eg glad for at den vart "spart" så lenge. Svært gode, og til dels humoristiske, person-og miljøskildringar, gjer boka til ein favoritt.

Jo flere bøker jeg leser av Frode Grytten, jo mer fascinert blir jeg av ham.

Handlingen i denne boka er lagt til Odda. Alle som har vært i Odda vet at dette tettstedet ligger i en inneklemt dal hvor sola nesten ikke slipper til. Med dette som bakteppe klarte i allefall jeg med letthet å komme inn i en slags mollstemt stemning ettersom forbrytelsen ruller frem, og journalisten begynner å grave i hva som egentlig har skjedd. Han har dessuten et forhold til sin brors kone, men de komplikasjoner dette medfører.

En flott og lesverdig bok!

Eg var eit glas gin. Eg var ein fisk utan fjord. Ein dress utan mann.

Når tar noko slutt? Når er det eigentlig over? Det er mykje lettare å vite når noko tar til. Odda blei til dømes ein industristad i 1908. Då stod Alby Carbide Union ferdig midt i bondelandet. Men når tok det slutt? Dei siste åra hadde det gått så langsomt nedover med Odda at ingen kunne setje fingeren på eit punkt og seie: Der tok det slutt!

Eg tenkte at ein pressekonferanse er den vanskelige kunsten å seie ingenting på rett vis.

Denne elva er ein bjørn, sa Dean Martini. Forstår du? Denne elva er ein flytande bjørn. Han lente seg framover mot meg, som om det var ein løyndom han ville fortelje meg. Denne elva søv om vinteren, sa han. Og så vaknar ho om våren. Då er elva livsfarlig.

Det er så flott når venner, bekjende og ukjende legg ut ein heil haug av bøker på Facebook og blogger, og skriv at dei skal seljast. Alle bøkene på denne lista kosta mellom 5-35 kroner. Eg fekk karra til meg fire bøker som eg har tenkt at eg skal skaffe meg. Alt saman for 80 kroner :)

Dyrene synes det var urettferdig at jeg bare lagde fugl og fjær-liste. Så, dette er bøker jeg har lest, eller skal lese, som har dyr eller pels i tittelen. Eller på coveret.

Bøker jeg har lest i 2015.

Noen vakre og interessante omslag - i tilfeldig rekkefølge. Håper det er lenge til flinke designere av bokomslag blir arbeidsledige...

• "Eg blir her, eg drar ikkje - noveller i utval" av Frode Grytten
  • "Rom ved havet, rom i byen - noveller" av Frode Grytten