En av oss lyver

av (forfatter) og Agnete Øye (oversetter).

Cappelen Damm 2017 Innbundet

En torsdag ettermiddag må fem elever ved Bayview High School sitte igjen etter skoletid. NERDEN Bronwyn har kurs for universitetet og gjør aldri noe galt. SKJØNNHETEN Addy er den billedskjønne skoleballdronningen. FORBRYTEREN Nate har allerede fått en betinget dom for narkosalg. SPORTSSTJERNA Cooper er skolens ubestridte baseballhelt. Og til slutt EINSTØINGEN Simon, hjernen bak skolens beryktede sladreapp. Men Simon kommer seg aldri ut av det klasserommet igjen. Han dør før de har sittet tiden ut. Og ifølge etterforskningen skyldes ikke dødsfallet noen ulykke. Han døde en torsdag. Men på fredag hadde han planlagt å legge ut saftige avsløringer om alle de fire høyprofilerte klassekameratene sine, og det gjør dem alle til mistenkte. Eller er de bare perfekte syndebukker for en drapsmann som fremdeles er på frifot?

ISBN13 9788202557362

EAN 9788202557362

Genre Spenning

Omtalt sted USA

Det som tilsynelatende ser ut som en ulykke blir plutselig en mordsetterforskning. Simon er en einstøing og har en sladreapp der han hadde planlagt å poste saftige nyheter om fire personer på skolen. De fire som tilfeldigvis var i samme rom som han da han døde. Bli kjent med nerden Bronwyn, skjønnheten Addy, forbryteren Nate og sportsstjerna Cooper. Hvem drepte Simon? En spennende sak fortalt på en original måte, karakterer man blir godt kjent med, høyt tempo, og selvfølgelig en kjærlighetshistorie.

• "Mine verste år" av James Patterson
  • "Coco Chanel" av Ma Isabel Sánchez Vegara
  • "Fandom" av Anna Day
  • "Pionerer" av Bjørn Sortland
  • "Sykkeltyven" av Gro Nilsdatter Røsth
  • "Den første flodhesten på månen - basert på en sann historie" av David Walliams
  • "En førstis forteller" av Emma Chastain
  • "Én av tusen - roman" av Liv Eirill Evensen