Dronningen av Myrion

Cappelen Damm 2012 Innbundet

Jakob er en upopulær gutt som er mye sammen med bestemora si. Han går i samme klasse som Johan Olav og matematikkgeniet Berit. Ved hjelp av ei underlig dame som gir dem forgiftet sjokolade, havner alle fire i landet Myrion. Der viser det seg at riket er i fare, og at dronninga trenger hjelp. Det virker som ei umulig oppgave, og det er ikke sikkert de tre barna klarer å samarbeide, for egentlig kan de ikke fordra hverandre.

ISBN13 9788202369507

EAN 9788202369507

Genre Fantasy

Jeg misliker bøker der hovedpersonene har norske navn og er bundet fast til et spesielt land og/eller sted, for meg føles det friere å ikke vite helt hvor de hører til. Men i denne boka så foregår hele handlingen i en annen verden, så det er ikke så ille. Denne boken var godt skrevet, men jeg er nok for gammel. Grunnen til at jeg plukket opp denne boken er coveret. Det er veldig fint!

Dette er en forfriskende og flott fantasy bok. En fin bok for aldersgruppen 9-13. Både til å lese selv, men også som høytlesingsbok. Jeg ble tatt med til Myrion og koste meg med karakterene og de mange, nye, ideene Bjørg Øygarden har tilført denne boken. Anbefales!
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

Berit våknet og rette seg opp. Hun hadde drømt om skosåler, grå, flate skosåler utover et gulv. Og om tåke, kålrot og hyssing. Det måtte være den kjedeligste drømmen hun noen gang hadde hatt.

Ei foreløpig liste over hva jeg har lest i 2012. Det er ikke så mye å skryte av foreløpig. Men lista vil bli oppdatert fortløpende.

• "Ormeøyet" av Tore Aurstad
  • "Ingen vil savne deg" av Michelle Gagnon