Mørkt liv

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Cappelen Damm 2011 Innbundet

Jordskjelv har ødelagt kontinentene og delt jordens befolkning i to: de som bor på land, og de som bor på havbunnen, som Ty. En dag blir gården angrepet av fredløse, og sammen med Gemma, en jente fra Oversiden, begir han seg inn i grensesamfunnets barske underverden.

ISBN13 9788202314446

EAN 9788202314446

Genre Fantastisk litteratur

En bok som aldri rekker å bli kjedelig. Handlingen har et høyt tempo samtidig som jeg også ble nysgjerrig på omgivelsene og omstendighetene under havet. Et spennende univers!

Jeg anbefaler alle og lese denne boka, den er fantastisk og tar mange uventede vendinger. Jeg likte plottet, så selv om jeg føler den er litt "uferdig" så er det en bok verdt og lese. Jeg håper det kommer en toer fordi jeg vil gjerne høre mer om Ty og Gemma.

Starten i denne boka var ganske tung å komme igjennom, så jeg tror at boka mister mange lesere på grunn av en treig start. Jeg synes at start-informasjonen leseren får om jenta Gemma er mangelfull; jeg ble forvirret utover i boka på grunn av det. På den positive sida skriver forfatteren på en måte som gjør at du får et veldig personlig forhold til hovedpersonen, og blir engasjert i hans liv. Det beste med boka var at settingen og handlingen var veldig spennende. Alt i alt likte jeg boka godt.

• "Åndejegerne" av Magne Hovden
  • "Gjenfødt" av Josefine Ottesen