Drageriddernes orden

Nihal fra Vindlandet

av (forfatter) og Mona Vestli (oversetter).

Vega forlag 2009 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

I Atalandis, en magisk verden der mennesker, feer, nymfer og dverger lever fredelig side om side, vokser halvalven Nihal opp i den tro at hun er et menneske. Tyrannen kaster landene i Atalandis ut i en ødeleggende krig og Nihal oppdager at hun en den siste gjenlevende halvalven. Hennes eneste mulighet for å hevne sitt folk er å bli en ekte kriger i Drageriddernes orden. Dette er den første boken i trilogien Drageriddernes orden.

I Atalandis, en magisk verden der mennesker, feer, nymfer og dverger stort sett lever fredelig side om side, vokser halvalven Nihal opp i den tro om at hun er menneske. Freden brister når en tyrann kaster landene i Atalandis ut i en ødeleggende krig. Katastrofen fører til at Nihal får vite at hun er den siste gjenlevende halvalven, og hun forstår at stemmene hun hører i hodet er hennes folk som roper på revansj. Nihals eneste mulighet for å hevne sitt folk byr på en stor utfordring; å bli en ekte kriger i Drageriddernes orden. For å kunne nå sitt mål får hun hjelp av den unge trollmannen Sennar og, ikke minst, krystallsverdet som hennes far har smidd. Når Nihal som eneste jente lykkes med å bli tatt opp som lærling i Drageriddernes orden, kan jakten begynne. Hevntørsten fører henne ut på en lang og farlig ferd, samtidig som motivet setter henne i konflikt med ordenens regler.

Forlag Vega forlag

Utgivelsesår 2009

Serie Drageriddernes orden (1)

Genre Fantastisk litteratur

Bokhyllene hjemme er så fulle at de flyter over og vi har satt bremsene på når det gjelder bokkjøp. Bremsene er fortsatt på, men idag sviktet de meg helt, og det resulterte i 11 bøker til meg selv og 4 til barna. Posesalg er rota til kaos i hjemmet vårt ;)

Oppdatering 13.mai:
Jeg ga ei bok fra meg, og kom hjem med 15, FEMTEN, bøker....De finner du fra og med bok nr 16 på lista :)

• "Mosebokmysteriet" av Tom Knox
  • "Sangen om Malonia" av Catherine Banner